Video politiegeweld Goes op internet

Toegevoegd: 14-12-2016, 20.25 uur
In de video is te zien dat de politie schopt en slaat.
© Foto: Dumpert.nl

GOES - Op videowebsite Dumpert.nl zijn beelden geplaatst van het politie-optreden afgelopen weekend op de Grote Markt in Goes. Hierbij werd door de politie geweld gebruikt.

In de nacht van zaterdag op zondag wilde de politie een 19-jarige man uit de gemeente Reimerswaal aanhouden omdat hij mensen zou hebben geslagen met een riem. Volgens de politie verzette hij zich hevig en moest pepperspray worden gebruikt om hem aan te houden. Ook een vriend van de jongen werd bespoten met pepperspray. Hij werd eveneens opgepakt.

De politie liet zondag al weten dat tijdens de arrestaties verschillende mensen zich met de zaak bemoeiden en dat daarom een diensthond werd ingezet. In de video is te zien dat de politie handen en voeten gebruikt en ook de wapenstok inzet. De politie laat in een reactie weten dat er sprake is geweest van proportioneel geweld en dat de arrestanten geen klachten hebben ingediend.

Bron: Dumpert.nl

Flipje (15-12-2016 om 07:30)
Wa je erbij, André Riemens? Hulde aan die blonde agente!! Korte metten met dat tuig!
André riemens domburg (15-12-2016 om 01:42)
Dat er mensen zijn die zich misdragen en dan aangehouden moeten worden dat is te. Begrijpen maar die blonde politieagente gebruik duidelijk Buiten proportioneel geweld ze schopt en slaat verschillende jongens die geen aanleiding geven schandalig gewoon direct schorsen en een gedegen onderZoek instellen naar haar geschiktheid.
Harry (15-12-2016 om 01:02)
Weet je, de politie zijn ook mensen met gevoelens. Als je dan uitgedaagd wordt door bezopen jochies, die niets anders te doen hebben , mag je dan eens zo reageren. Die jochies moeten de toekomst worden, help,!! En het enigste wat ze kunnen is blijkbaar alleen maar straalbezopen zijn. Ik hoop wel, dat de fatsoendelijke jochies er niet de dupe van worden.
Bastiaan (15-12-2016 om 00:10)
Hoera voor de politiemensen,ik vind dat ze veel meer bevoegdheden moeten krijgen, En daar boven op,..................betere salarissen. Want als je goed kijkt naar de video,dan zie je een stelletje snotneuzen,met een slok op,en wie weet wat voor shit nog meer,..............en dan,ja dan zijn ze allemaal zo stoer,dan ga ze politiemensen intimideren,oftewel,belemmeren van ambtenaren in functie. En dan als de mannen van de wet ingrijpen,dan moet je die varkens horen gillen,.........en daar zou men eens beter leren onderscheid te maken,...en vooral na te denken,......prettige feestdagen iedereen.
Kees (15-12-2016 om 00:07)
Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Het is ronduit belachelijk dat de politie geen gezag meer uit kan (of durft) te voeren. Deze agenten verdienen meer respect want zij lopen tussen de rotte peren rond, als ze niets doen is het ook niet goed. Naar mijn mening moet je de raddraaiers hard aanpakken zodat het normale volk ook weer normaal en veilig op stap kan. Deze agenten verdienen een pluim voor hun Optreden!!!! En nee, ik werk niet bij de politie maar heb wel regelmatig met zulk asociaal volk te maken.
Johan (14-12-2016 om 22:39)
Een klacht indienen tegen de politie heeft geen zin, politie doet nooit iets verkeerd. Zij mogen schoppen, slaan, schelden en beledigen. Hoort bij hun functie. Daar worden ze op gescreend om te werken. Ze lachen zich rot wanneer je als burger een klacht indient. Ze weten dat die klacht toch nooit gegrond wordt verklaard.