Omgekomen man Hoek is Roemeen

Toegevoegd: 29-04-2018, 09.59 uur
Het dodelijke slachtoffer is een 19-jarige man uit Roemeniƫ.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

HOEK - De man die zaterdagavond om het leven kwam bij een ongeluk op de Hoekseweg (N682) bij Hoek is een 19-jarige man uit Roemenië. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Volgens de politie reed de Roemeen vanuit Hoek richting Terneuzen. Bij buurtschap Wulpenbek kwam hij frontaal in botsing met een hem tegemoetkomende auto. Deze werd bestuurd door een 48-jarige man uit Yerseke. Bij hem in de auto zat een 16-jarig meisje uit Hoek.

De Roemeen werd door de klap uit zijn auto geslingerd. Hij werd nog gereanimeerd maar overleed desondanks ter plekke. De auto van de man uit Yerseke kwam op een talud tot stilstand. De man raakte bekneld en kon na een uur door de brandweer worden bevrijd. De man en het meisjes zijn zwaargewond naar het ziekenhuis in het Belgische Gent gebracht.

De politie sloot na het ongeluk de Hoekseweg volledig af. Ter plekke is uitgebreid onderzoek gedaan. De uitkomst hiervan is echter nog niet bekend en volgens de politie is het dus te vroeg om iets over de oorzaak van het ongeluk te kunnen zeggen.

Michel (30-4-2018 om 13:32)
Ik zal willen vragen aan de mensen die in hun reacties al de schuld opleggen aan personen, om zich te melden bij een Psycholoog want als je zulke onzinnige reacties schrijft , zit er iets fout in je hoofd.
Jokko van der Sneuk (30-4-2018 om 09:27)
bij Roemeen en Sloveen, Pool of andere voormalige Oostblok personen, denken wij altijd gelijk aan DRANK, wat inderdaad regelmatig te lezen is in de nieuwsberichten, maar je kunt hier niet altijd vanuit gaan natuurlijk.. De man en het meisje, zijn er ook zwaar aan toe lees ik. ik ga er vanuit dat bij deze man er ook wel een bloedproef gedaan word wat standaard is bij ieder ongeval. aan de foto te zien, ga ik er vanuit dat het hier om een frontale botsing is gegaan. waarbij zeer zware schade is toegebracht, de wagen van de Roemeen is zeer zwaar vernield, en hij komt nooit meer thuis...wat een ellende, om maar niet te spreken over de nasleep, voor de beide families. (Jokko zit allang te denken over de aanschaf van een dashcam)
Jokko van der Sneuk (30-4-2018 om 08:57)
de Roemeen is overleden dus bloed testen is dan niet meer toegestaan , raar is dit... word tijd dat de wet veranderd word. drank of drugs in het spel, niemand zal het ooit weten. (tip van Jokko, doe ALTIJD je gordel om)
Henk de Vries (30-4-2018 om 08:43)
Ik vind het ronduit misselijkmakend om te lezen dat verschillenden gelijk de schuld in de schoenen van de Roemeen schuiven. Er is niks over de oorzaak publiekelijk gemaakt, dus laten we het respectvol houden. Veel sterkte aan de nabestaanden van de Roemeen, de zwaargewonden in het ziekenhuis en aan de hulpverleners ter plaatse!
Familielid (30-4-2018 om 07:55)
Het is vreselijk dat er zo gediscussieerd wordt, als er 1 overleden is en de andere persoon de eerste 48 uur kritiek is en al het letsel wat er dan nog bijgekomen is. Mensen hebben meestal zo vlug hun oordeel klaar. Laten we dat maar over aan de mensen die dit uitzoeken.
wim (30-4-2018 om 07:30)
Laten we oppassen met de schuld te geven aan de Roemeniƫ jongen van 19 jaar misschien geen veiligheid gordel om dat hij uit de auto geslingerd is je zult de boodschap maar thuis krijgen veel sterkte voor zijn ouders of famielje.