OM eist één jaar cel voor ongeval Langevieleweg

Toegevoegd: 25-06-2018, 20.00 uur
Het ongeval in Middelburg.
© Foto: Manfred Berrevoets
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Tegen de 47-jarige Roosendaler M. J. is maandag een rijverbod van vier jaar en een gevangenisstraf van twaalf maanden geëist.

J. is de man die ervan wordt verdacht op vrijdag 13 oktober 2017 verantwoordelijk te zijn voor een ernstig verkeersongeval, waardoor de 41-jarige Jeppe de Lange uit Middelburg en zijn 6-jarige zoontje Mees blijvend zwaar lichamelijk letsel opliepen. J. reed - naar later bleek met twee keer de toegestane hoeveelheid alcohol - in de Zeeuwse hoofdstad op de Langevieleweg en haalde daar een auto in die naar zijn zin veel te traag reed.

De auto die voor hem reed haalde hij eveneens in en vervolgens bleef J. op de linkerzijde van de weg rijden. In een flauwe bocht naar links zag hij niet dat daar de vader en zijn zoontje fietste - zo verklaarde hij - en botste frontaal tegen het tweetal op. ,,Ze doemden ineens voor mij op''.

Vader Jeppe liep onder andere gebroken ribben, zwaar hersenletsel en een uitgebreide schedelbasisfractuur op. Zoontje Mees liep eveneens hersenletsel op. Volgens de advocaat van J. treft de vader eveneens wel enige schuld. Hij had, terwijl alles goed was te overzien, de voorrangsweg die de Langevieleweg is, niet moeten oprijden.

Volgens getuigen reed J. 'als een idioot, vertoonde hij asociaal rijgedrag en reed hij veel te hard'. J.is in het verleden al eerder veroordeeld voor te hard rijden en rijden onder invloed. De uitspraak is over twee weken.

zeeuw (26-6-2018 om 14:08)
hoe lang hebben deze personen. 5 jaar plus noot i meer een rijbewijs
Tom Helgers (26-6-2018 om 13:14)
Dat de Officier zo'n lage straf durft te eisen zegt ook wel wat over deze Officier! Hopelijk straft de rechter deze man veel harder dan nu wordt gevraagd! Zodat en deze verdachten enigszins goed gestraft wordt en familie de Lange ook nog een beetje rechtvaaardogheids gevoel krijgt na dit onbeschrijfelijke drama. Dit is gewoon doodslag. Op deze manier zo roekeloos en dronken een auto besturen vraagt om problemen, dat had de verdachte zeker in kunnen zien.
Nel (26-6-2018 om 12:50)
Die idioot lacht zich rot natuurlijk. Spijt betuigen?? Na al zo vaak gepakt te zijn met drank op gelooft toch niemand dat?
nel (26-6-2018 om 12:47)
Hier heb ik geen woorden voor!! De man is al meerdere keren met drank op gepakt. Er wordt gezegd dat hij niet de bedoeling had iemand aan te rijden ??!! Hij had drank op en niet te weinig dus hoezo geen voorbedachte rade?? Dit moet gewoon over gedaan worden en dan worden ze bij de rechtbank misschien wel wakker!! Hoe kan een advocaat van deze dader zo praten voor zijn cliënt. Die heeft dan toch zelf ook geen geweten?
jacob (26-6-2018 om 10:36)
Ongelofelijk één jaar cel, dit zouden er minimaal vijftien moeten zijn voor deze aso die al meerdere keren is veroordeeld voor dronken rijden. Hij heeft een gelukkig gezin verwoest die levens lang hebben gekregen door deze asociaal.
een moeder (26-6-2018 om 00:00)
EEN jaar ? en het gezin dan?? Die hebben levenslang Hier zyn geen woorden voor Ik wens het gezin heel veel kracht en sterkte .