Vrouw opgepakt vanwege brandstichting

Toegevoegd: 24-01-2020, 11.15 uur
Vrouw opgepakt vanwege brandstichting
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Een 37-jarige vrouw uit Vlissingen is vannacht in het trappenhuis van een flat aan de Oosterscheldestraat in Middelburg aangehouden op verdenking van brandstichting. De politie vermoedt dat zij wat oud papier van een stapel in de galerij heeft gepakt en dat in de lift heeft aangestoken.

De politie kreeg omstreeks 04.00 uur een melding dat een flatbewoner een brandlucht had geroken in de lift. De melder zag in de lift een vrouw op de grond zitten die uit een blikje bier dronk met om haar heen wat afgebrande papieren. Ze vertelde tegen hem dat zij op iemand wachtte en warmte nodig had.

De ter plaatse geroepen agenten roken op de begane grond al een brandlucht. Zij troffen vervolgens de vrouw aan het in trappenhuis. In de lift hing nog rook en in een hoek werd een schroeiplek aangetroffen. De verschroeide papieren waren inmiddels opgeruimd. In de tuin voor de flat bleken twee hoopjes met half verbrand papier te liggen. Inzet van de brandweer was niet nodig.

"De vrouw vertelde een onsamenhangend verhaal en gaf toe dat ze wiet had gerookt. Ze is vervolgens aangehouden", zo vertelt de politie. Bij de vrouw werd een speekseltest afgenomen. Deze reageerde positief op het gebruik van harddrugs. Een GGD-arts heeft daarom bloed afgenomen zodat het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) kan vaststellen hoeveel de vrouw precies had gebruikt. De vrouw is ingesloten.

Gillis (24-1-2020 om 22:32)
En D66 pleit voor vrij drugsgebruik..... Zie je het al voor je.
Hermien (24-1-2020 om 16:36)
Het word tijd dat Woongoed eindelijk eens iets gaat oen aan de rotzooi in de hal Ik denk dat er eerst iets moet gebeuren zoals in Arnhem. Ik woon in deze flat en al meerdere keren gebeld over de rotzooi,maar iedere keer krijg je nul op request..Maar als je moet betalen zijn ze er ls de kippen bij,maar dat is overal hetzelfde neem ik aan.
Moeder (24-1-2020 om 16:13)
Nogal dom.... Zeker het nieuws niet gezien rond oud en nieuw.... :-(
De brandstapel voor je buren (24-1-2020 om 13:07)
En daarom is het verboden om in trappenhuizen van flatgebouwen brandbaar afval op te stapelen. Denk anders maar eens aan nieuwjaar en die bank en die dode mensen. Maar ja, mensen zijn lui en dus dumpen ze hun vuil gewoon in een gemeenschappelijke ruimte en zoek het verder maar uit. Wie er dan door omkomt, tja.. eigen schuld zeker maar zeker niet van de asocialen die hun troep niet opruimen.
Jan (24-1-2020 om 12:11)