Weer verminkt dier gevonden in Middelburg

Toegevoegd: 12-05-2020, 13.13 uur
Weer verminkt dier gevonden in Middelburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - In Middelburg is gisteren een verminkt dier uit het water gehaald. Op 20 april werd elders in de stad ook al een hond gevonden met een ingeslagen kop.

De Stichting Dierenwelzijn Walcheren, die sinds maart met een dierenambulance op Walcheren rijdt, meldt de vondst op Facebook. Volgens de organisatie werd het dier gevonden in het water bij de rechtbank aan de Kousteensedijk. “Het dier was onthoofd en de onderpootjes waren ook weg. Vermoedelijk heeft het dier al langere tijd in het water gelegen omdat het in staat van ontbinding verkeerde”, zo meldt de stichting.

Nader onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er vermoedelijk sprake was van een hond. Het zou moeten gaan om een klein type zoals een Shih Tzu. Er is één klein plukje wit haar gevonden maar het dier was dusdanig onherkenbaar dat het verspreiden van foto's geen zin heeft, zo meldt de dierenorganisatie.

De politie is geïnformeerd over het voorval, zeker na de vondst van een dode, in plastic verpakte hond, op 20 april in het Arnekanaal, eveneens in Middelburg. Of er een verband is tussen de twee gedumpte dieren, is niet duidelijk maar volgens Stichting Dierenwelzijn Walcheren doet dit alles wel de alarmbellen rinkelen.

Horvers (12-5-2020 om 17:52)
Breng de teringlijer maar die zo met dieren omgaat... dat soort idioten sla ik graag een koevoet in zijn schedel ... Gewoon opruimen , anders kost dat tuig nog gemeenschapsgeld ...
johanna stoutjesdijk (12-5-2020 om 17:06)
ik sluit me helemaal aan bij de mail van ,,dierenliefhebber , hoop dat ze snel de daders vinden , en dan voor de rest van hun leven opsluiten .
leo (12-5-2020 om 17:05)
De gestoorde figuren die zoiets doen hetzelfde laten ondergaan, niks geen taakstraf of boete maar doen wat hun een dier aandoen!!
jan (12-5-2020 om 16:41)
Normen en waarden kunnen deze gekken niet hoop dat ze deze personen snel vinden zodat wij het met hun familie mogen doen als het aan het licht komt wie hier achter zit
bram goeree (12-5-2020 om 15:17)
zulke berichten laat zien dat we als mensheid steeds verder afglijden .omdat steeds minder mensen zich druk maken om zulke dingen .zeker in deze tijd is het voor velen ikke en de rest kan stikken .zeg zeker niet dat iedereen zo denkt ,gelukkig niet maar er gebeuren steeds meer idiote dingen waar je vroeger nooit over hoorde .en heel zielig dat dieren die er niks aan kunnen doen hier het slachtoffer van zijn .ook de wetgeving is hier niet streng genoeg voor .
Mike (12-5-2020 om 14:40)
Uit ervaring weet ik dat je hoofd omdraaien soms het beste kan zijn.. Maar mocht ik ooit getuige zijn van dergelijke gestoorde praktijken zal ik niet voor mijzelf instaan! Om de beul een koek van eigen deeg te geven heb ik best een bezoekje aan Torentijd voor over! Het mens is het beest onder de dieren!