88-jarige automobilist overleden na ongeluk Oud-Vossemeer

Toegevoegd: 12-05-2022, 16.32 uur
Het slachtoffer is een 88-jarige man.
© Foto: Remi Mesu
Door: Remi Mesu

OUD VOSSEMEER - De automobilist die donderdag betrokken was bij het ongeluk in Oud-Vossemeer, is overleden. Dat laat de politie in een persbericht weten.

Het ongeluk gebeurde rond 12.15 uur op de Kreekweg bij Oud-Vossemeer. De hulpdiensten, waaronder de politie, brandweer, ambulancedienst en traumahelikopter, werden opgeroepen van voor het incident. Het slachtoffer, een 88-jarige man uit Sint-Annaland, werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht, waar hij overleed.

Voor het politieonderzoek en de berging van de voertuigen werd de weg afgezet. De politie stelt een uitgebreid onderzoek in naar de toedracht van het ongeval. Daarbij worden mensen verhoord. Ook is er een sporenonderzoek ingesteld. Het slachtoffer reed vanuit Brabant richting Zeeland en kwam vermoedelijk bij een inhaalmanoeuvre op de andere weghelft terecht. Hij botste op de eg van de tractor.

De politie is voor het onderzoek nog op zoek naar mensen die meer over het incident weten. Getuigen kunnen contact opnemen met de politie via het telefoonnummer 0900-8844.

Marian (13-5-2022 om 08:07)
Zo zo Renata, dat is wel erg kort door de bocht. Respectloos!
Arthur (13-5-2022 om 07:17)
Het staat letterlijk in de tekst, een verkeerde inhaalactie. Dus niet het landbouwvoertuig de schuld geven.
Renata (12-5-2022 om 22:24)
Laat die boeren werken. Dit is gewoon een verkeerde inhaalaktie geweest. Vraag je liever of men met 88 jaar nog op de weg moet zijn. Vreselijk voor de boer.
ger (12-5-2022 om 21:05)
ik heb altijd gedacht dat die tractoren niet met die eg gemonteerd de openbare weg op mochten maar dat de eg met een kar er achter vervoerd moet worden. op de verkeerde weghelft lijkt mij ook niet geheel juist zo te zien is de eg breder als 1 weghelft
Ano (12-5-2022 om 21:01)
Deze machines zijn door de RDW goedgekeurd, als medeweggebruikers een fout maken heeft dit niets met het landbouwvoertuig te maken
John (12-5-2022 om 17:14)
Landbouwmachines zijn tegenwoordig te groot/breed om op de openbare weg te rijden zonder begeleiding zoals bij grote vrachtwagons.