Brand op dak met zonnepanelen in Hulst

Toegevoegd: 29-09-2022, 14.42 uur
Door: Eugène Harthoorn

HULST -  De brandweer is vandaag enige tijd bezig geweest met het bestrijden van een brand op een dak van een woning aan de Oudepolderstraat. De brandweer heeft opgeschaald naar een middelbrand.

De brand werd omstreeks  14.15 uur opgemerkt. De brand woedde onder de zonnepanelen op het dak. Omdat er meerdere eenheden van de brandweer nodig waren om de brand te bestrijden, is er opgeschaald naar een middelbrand.

De brandweer is ter plaatse gestart met de bluswerkzaamheden. Hierbij ligt de focus op voorkomen van uitbreiding naar een naastgelegen woning. Daarnaast wordt de brand onder de zonnepanelen bestreden.

Omstreeks 15.45 uur heeft de officier van dienst het sein 'brand meester'gegeven. Brandende resten onder de zonnepanelen worden nog afgeblust. De woning heeft brand- en waterschade opgelopen. Voor de afhandeling van de schade is stichting Salvage ingeschakeld.

Buurtbewoner (29-9-2022 om 16:07)
@Johan; Vandaag was in de 'inham' achter het grasveld bij een woning. In 2018 was het direct aan de straatkant , maar wel weer zelfde nieuwe wijk
jaap (29-9-2022 om 16:03)
Mag ik gokken? Stekker niet goed aangedrukt (tot de klik), heel veel regen gehad en nu voor het eerst weer zon (vermogen). Openklemspanningen niet goed gecontroleerd?
Buurtbewoner (29-9-2022 om 16:01)
Helaas 2e brand onder het zonnepanelen dak sinds deze nieuwe wijk er staat (6 jaar). Ook nu is door de woonstichting uit voorzorg de omvormer v.d. ZP-installatie uitgeschakeld van alle nieuwe woningen in deze wijk. Nu om 16uur is de brandweer het dak nog verder aan het openhalen en komt er af en toe nog wat rook te voorschijn Maar wat een ellende voor de arme bewoners met alle schade , ellende en zorgen dat dit met zich mee brengt. Veel sterkte voor hen toegewenst!
mar (29-9-2022 om 16:01)
@ Johan, er zijn bepaalde zonnepanelen die dat al meer hebben gehad, zou zeker heel mijn dak niet vol willen hebben. Zonnepanelen ipv dakpannen? Brrr moet er niet aan denken.
Johan (29-9-2022 om 15:37)
Een jaar of 4 geleden is er ook al eens brand geweest onder de zonnepanelen in het zelfde rijtje woningen. Het kan toch niet anders of hier moet een bouwfout gemaakt zijn!