Wapens aangetroffen bij doorzoeking schip Sas van Gent

Toegevoegd: 16-06-2023, 08.55 uur
De politie hield vier Duitsers aan.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

SAS VAN GENT – De personen die donderdagavond aangehouden zijn door de Dienst Speciale Interventies ( DSI) in Sas van Gent hadden meerdere luchtdruk- airsoftwapens. Alle vier de personen zijn Duitsers.

Eerder op de avond kreeg de politie een melding dat er mannen op het vaartuig gezien waren met mogelijk lange wapens. Daarop werd geen risico genomen en al snel opgeschaald. Na enige tijd hebben leden van de Quick Reaction Force van de DSI op het schip vier mannen aangehouden en het schip is daarna doorzocht. Uiteindelijk zijn er 5 luchtdruk- en airsoftwapens gevonden en in beslag genomen. De vier Duitse verdachten (26, 54, 55 en 60 jaar oud) zijn meegenomen naar het politiebureau. Uiteindelijk zijn ze enkele uren na hun arrestatie alle vier met een bekeuring op zak in vrijheid gesteld. De wapens krijgen ze niet meer terug.

Bij de actie van de politie werden drie politiehelikopters, leden van de DSI, meerdere politieagenten, een onderhandelaar, Belgische agent, leden van de Koninklijke Marechaussee, Douane en medewerkers van de gemeente ingezet. Vanwege de mogelijke gevaarsetting werd geen enkel risico genomen.

vanpuffelen (16-6-2023 om 12:56)
Toch goed om te zien dat als er echt iets aan de hand is , er wel degelijk ingegrepen kan worden.
Hel1 (16-6-2023 om 10:47)
Ik mag hopen dat de heren voor deze “grap” de rekening krijgen? Of mogen wij daar weer voor opdraaien?
Passant (16-6-2023 om 09:36)
Dat is een dure grap...