Zierikzee rouwt om slachtoffers familiedrama

Toegevoegd: 08-03-2010, 11.59 uur

De video wordt ingeladen...

ZIERIKZEE - De gemeenschap van Zierikzee rouwt om de slachtoffers van het familiedrama dat daar zaterdagavond plaatsvond.

Bij de woning aan de Oesterstraat, waar het drama zaterdag even voor tien uur 's avonds plaatsvond, liggen inmiddels een hoop bloemen en knuffeldieren (foto onder). "Hier zijn geen woorden voor, wat een verdriet. Waarom?? Onze medeleven gaat uit naar de moeder en zoon en buurtbewoners. Heel, heel veel sterkte!” is er te lezen op één van de brieven en kaartjes die bij de gedenkplaats is neergelegd.

In het gemeentehuis aan de Laan van Sint Hilaire in Zierikzee is een condoleanceregister geopend (foto boven). Daar werden vanochtend al diverse reacties geschreven in een condoleanceboek. In de hal van het gemeentehuis is een gedenkplek ingericht. Naast het boek is een kaars neergezet. Er staat geen foto van de omgekomen familieleden.

Op de Christelijke Jan Wouter van den Doelschool, waar het 9-jarige slachtoffer op school zat, is vanochtend al stilgestaan bij het drama. Ook op het Pontes Pieter Zeeman, de middelbare school waar de middelste zoon van het gezin op school zit, is stilgestaan bij het voorval. Aanvankelijk meldde het Openbaar Ministerie (OM) dat deze 15-jarige jongen was overleden, maar dat werd later rechtgezet. Deze misser zorgde aanvankelijk ook voor veel onduidelijkheid en emoties bij de leerlingen en docenten van de school.

Klik hier voor de openingstijden van het stadhuis. De gemeente Schouwen-Duiveland heeft ook een online condoleanceregister.

Zie ook:
- Maandag condoleanceregister in Zierikzee (07-03-2010)
- Veel problemen in gezin Zierikzee (07-03-2010)
- Onderzoek drama nog in volle gang (07-03-2010)
- Al eerder familiedrama's in Zeeland (07-03-2010)
- Doden bij familiedrama in Zierikzee (07-03-2010)

Marco vdvisse (8-3-2010 om 18:27)
Wat is dat erg zeg twee kindertjes om brengen terwijl ze er niks mee te maken hebben.Ik snap niet dat ze die vent gewoon vast hadden gehouden dan had er helemaal niks gebeurt geweest.Ik vind het heel triest.Ik wens de moeder en de familie heel veel sterkte van het verliesvan twee kinderen.
Anoniem (8-3-2010 om 18:07)
Op een van die kaartjes staat ook rust zacht Haydar. Maar die was toch bij de buren?
Sandra (8-3-2010 om 17:55)
Ik vind dit een vreselijke familie drama, wat voor een vader doet nou zo iets, dit is gewoon niet te geloven, maar heel veel sterkte voor de na bestaande.
Argus (8-3-2010 om 17:45)
Bijna alle verantwoordelijke instanties vegen nu hun straatje schoon. Straatverbod? Gedoogbeleid? Slappe knieen beleid? Geloof je een dief wanneer hij zegt dat hij niet meer zal stelen? Wat naief. Heeft de burgemeester nu al met de moeder gesproken. Te laat, te laat,te laat. Hoeveel pijn?
JA (8-3-2010 om 17:17)
@ Ro, Heel sterk punt. Sluit ik me bij aan. Deze man had gedwongen opgenomen moeten worden met zulke aanwezige feiten. Dát kán namelijk in Nederland heren van justittie......... Amira en Haidar, heel veel sterkte en hou jullie hoofd recht!!!
Ali.b (8-3-2010 om 17:13)
Sterkte en nog eens sterkte iedereen het is triest om van te worden waarom grijpen ze niet eerder in(politie) om dat te voor komen , ze houden zo veel gezinnen gedwongen bij elkaar dat het tot een drama komt als ze eerder uit elkaar worden gehaald dan kan je veel ellende besparen