Dode en zwaargewonde in Sas

Toegevoegd: 07-07-2010, 17.38 uur

SAS VAN GENT - Bij een ongeluk in Sas van Gent is vanmiddag iemand om het leven gekomen. Een ander raakte zwaargewond.

Rond 15.10 uur kwamen op de kruising Poelstraat-Beneluxlaan (N474) en de Westkade (N252), net op de Nederlands-Belgische grens, twee fietsers in botsing met een Belgische vrachtwagen. Alle betrokkenen kwamen volgens de politie uit de richting van Zelzate en gingen in de richting van Sas van Gent.

Ter hoogte van het douanekantoor kwamen de betrokkenen met elkaar in botsing. Een mannelijke fietser bleef op de kruising liggen, een vrouwelijke fietser werd, evenals de beide fietsen, twee tot driehonderd meter meegesleurd onder de vrachtauto. De man overleed ter plekke, de vrouw raakte bekneld en werd zwaargewond met de Belgische traumahelikopter uit Brugge naar het ziekenhuis in Aalst (België) vervoerd.

De bestuurder van de vrachtauto, een man, bleef ongedeerd. Zowel de Nederlandse als de Belgische politie hebben ter plekke onderzoek gedaan. Eén rijbaan van de Westkade (N252) was vanaf de Belgische grens afgesloten in de rijrichting Nederland. Volgens de politie was de afzetting rond 17.45 uur nog van kracht.

De politie heeft nog geen personalia van de betrokkenen. Ook is nog onduidelijk wat er met de vrachtwagenbestuurder gaat gebeuren.

VV terneuzen dos (8-7-2010 om 17:18)
Rust zacht Peter, Een man met het hart op de juiste plaats.. Heb er geen woorden voor.. Zaterdag bij het jubileum van onze club nog staan praten en nu... Bedankt voor alles wat je voor onze vereniging hebt betekend!
Iemand (8-7-2010 om 14:02)
De fietsers reden op het fietspad, wat heeft een vrachtwagen daar te doen????? Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
Jet (8-7-2010 om 13:56)
Ster (8-7-2010 om 13:35)
Wat jammer dat sommige mensen zo'n nieuwsbericht als discussiepunt gaan gebruiken, tis al erg genoeg wat er is gebeurt, laten we liever realistisch blijven en geen conclusies trekken over iets waar je niet bij bent geweest, veel sterkte toegewenst voor beide families en chauffeur...
Pippelot (8-7-2010 om 12:51)
In de eertste plaats heel veel sterkte voor alle betrokkenen en geloof dat je daar 70 mag en geen 50 zoals gezegd wordt maar dat maakt niet uit mms nu en teken om daar een fietspad te leggen met een berm tussen het is levensgevaarlijk die fietspadden in belgie ? dus mms tijd voor vernieuwing.
Milano. (8-7-2010 om 11:31)
Mijn god zeg, er is iemand overleden, de geliefde van die vrouw. Denk daar gewoon eens overna, dan over die eikel die achter het stuur zat en ff 2 mensen onderschept. Tuurlijk zal hij ook wel er wat aanover houden, maar hij gaat terug naar huis naar zn vrouw.,die vrouw komt zometeen alleen thuis