Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
Geen files

Trajectcontrole werkt weer

Toegevoegd: 16-03-2011, 13.33 uur - Update: 16-03-2011, 20.20 uur
Door: Roland de Jong

ZIERIKZEE - Vanaf woensdag 23 maart wordt het trajectcontrolesysteem op de Zeelandbrug weer in werking gesteld.

Het systeem bestaat uit drie portalen en is opgedeeld in twee zogenoemde secties van 3,2 en 5,7 km lang. Twee portalen staan buiten de brug (ter hoogte van het business park Zierikzee en ter hoogte van Colijnsplaat) en één staat er op de brug. Op de weg (N256) geldt een limiet van 80 kilometer per uur.


Binnen het trajectcontrolesysteem wordt per sectie een meting verricht. Wordt in beide secties te hard gereden, dan volgt een boete voor de hoogst gereden snelheid. De provincie Zeeland vindt het belangrijk dat iedereen zich aan de limiet houdt, omdat de brug smal is en bij een ongeval nooddiensten moeilijk ter plaatste kunnen komen.

"Het is een cruciale, maar kwetsbare, verbinding in het wegennet. Handhaving met een trajectcontrolesysteem is uitermate geschikt om ervoor te zorgen dat de limiet wordt nageleefd. De ervaring leert namelijk dat binnen trajectcontrolesystemen meer dan 99,5% van de passanten zich aan de snelheid houdt", zo laat het Openbaar Ministerie weten.

Het trajectcontrolesysteem is in beheer bij het Landelijk Parket Team Verkeer.



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Lisa (27-3-2011 om 09:09)
Ik geef marjolein groot gelijk, het kost weinig tijdwinst het harder rijden,en minder overzichtelijkheid als men harder rijdt, en kost meer......brandstof en derg.maar ach.......ieder vind zich een goede chauffeur.....maar hard rijden kan iedere simpele idioot
Mariska (26-3-2011 om 22:36)
Precies Burger de meeste hier weten niet wat rijden is! En de meeste zijn te bang om 120 of harder te rijden! 140 of 150 zou hier eigenlijk gewoon moeten kunnen!
Burger (25-3-2011 om 20:57)
Gisteren weer in .DE geweest, daar weten ze tenminste wat rijden is. Op het gemakje 180/190 en soms als het kan harder. Geen enkel moment dat ik me daar angstig voel, of dat er een opeens 1 naar links komt zonder te kijken zoals in NL meer regel dan uitzondering is. Meeste hier kunnen niet rijden..
HARRY (25-3-2011 om 14:27)
Laten we gewoon 80 rijden op 80km wegen. 100 op 100km wegen en 120 op de snelwegen. en niet uit voorzorg lekker 20% zachter gaan rijden. En wil je dat toch, zorg dan dat je het overige verkeer niet hinderd, dus geen 100km op linkerbaan op de snelweg. (overig verkeer hinderen is strafbaar bij wet)
Marjolein (25-3-2011 om 13:50)
Vervolg.En al die idioten die me voorbijrijden kom ik 9 van de 10 keer weer tegen bij de eerstvolgende stoplichten.Dus je moet wel heel hard rijden om er tijdwinst uit te halen. En idd Mar een beetje meer tolerantie zou heel goed zijn.
Marjolein (25-3-2011 om 13:45)
Wat een berichtje over trajectconrtole allemaal niet teweeg brengt zeg.Mensen een beetje leven en laten leven.Ik persoonlijk hou me aan de max snelheid,1 het gaat dan hard genoeg.2 ik kan me simpelweg geen bekeuringen veroorloven.
Cookie-instellingen beheren