Illegale straatrace bij Ritthem

Toegevoegd: 07-05-2011, 11.36 uur
RITTHEM - Op de Sloeweg Noord bij Ritthem is zaterdag tussen 01.00 en 02.00 uur een auto in beslag genomen. De bestuurder reed 60 kilometer per uur te hard.

Tijdens surveillance zagen agenten op de Denemarkenweg bij Nieuwdorp enkele auto's hard wegrijden en later weer terugkomen. Het bleek een illegale straatrace te zijn en er werden, met de laser, snelheden afgelezen van 145 tot 182 kilometer per uur. Een van de voertuigen moest even later op de toerit van de Sloeweg Noord stoppen omdat een van de voorbanden, inclusief de velg, stuk was gereden.

De bestuurder, een 23-jarige man uit de gemeente Veere, kreeg een proces-verbaal in verband met een snelheidsoverschrijding van 60 kilometer per uur, alsmede voor deelname aan een illegale straatrace. De auto is door de politie inbeslaggenomen.

Door de Zeeuwse politie zal het verscherpte toezicht op overlastgevende voertuigen voortgezet worden om zodoende de overlast te verminderen en de verkeersveiligheid te bevorderen.

John (7-5-2011 om 14:28)
Dus als ik het stukje goed begrijp hebben ze er 1 aangehouden en een boete gegeven en de auto in beslag genomen ( die kon niet verder rijden ivm een kapotte band ) en de rest gaat vrij uit ??
Bewoner (7-5-2011 om 14:04)
@ Golf GTI: Als je zo graag wilt racen, doe dat dan lekker op een circuit! Als er op de openbare weg wat gebeurt moeten misschien politie brandweer en ambulance komen. Mensen hebben er wel last van, namelijk de "stoere" uitlaten waar onnodig veel kabaal vanaf komt. Hoor je van kilometers afstand!
100%strakke aktie (7-5-2011 om 13:56)
Gezocht:Vrijwilligers om mee te helpen voor het organiseren van legale drag-races op nieuwe vlissingseweg tussen middelburg en vlissingen.Bij genoeg vrijwilligers zal gemeente een vergunning afgeven.
Mercy (7-5-2011 om 13:09)
Kijk eens op de nieuwe N57 in de avond uren bij Nieuwland1
Mazda 323 (7-5-2011 om 13:08)
@ golf gti: er bestaan plekken waar het legaal mag, die noemen ze ook wel circuits.................En wat er mis is met straatracen?? Als je dat jezelf moet afvragen, vraag ik me af waarom jij een rijbewijs hebt maar ja, je naam zegt al genoeg.....golf gti.....
Adam (7-5-2011 om 13:00)
@Golf GTI: hoe afgelegen een weg ook is, er kan iemand zijn, tis openbare weg tenslotte. Debielen die door een woonwijk scheuren mee eens, dat ook graag aanpakken! Een plek waar het legaal mag: circuit Zandvoort bijv.. Of organiseer een club en regel het...niet van mijn belastingcenten svp!