'Problemen gezin waren bekend'

Toegevoegd: 27-08-2011, 18.25 uur
BRESKENS - Er waren al langere tijd problemen tussen de vrouw die vanochtend in Breskens werd vermoord en haar ex-vriend. Dat bevestigt de politie.

De vrouw (35) had lange tijd een relatie met de man (47). Het stel had ook twee kinderen, een jongen van 6 en een meisje van 3 jaar. Volgens politiewoordvoerder Alwin Don heeft de politie in het verleden contact gehad met zowel de man als de vrouw.

De 47-jarige verdachte werd bijvoorbeeld op 14 mei jongstleden aangehouden omdat hij de vrouw had bedreigd en mishandeld. Volgens de politie was ook bekend dat de man de buren bedreigde. De man is hiervoor toen aangehouden en heeft een huisverbod gehad.

Hoe de zaak uit de hand heeft kunnen lopen wordt nog onderzocht. Een groot team van rechercheurs werkt aan de zaak. Zij horen getuigen en verrichten forensisch onderzoek in de straat en in de woning aan de Backertlaan. De verdachte wordt vandaag nog naar de politiecellen van Torentijd in Middelburg overgebracht. Jeugdzorg heeft zich over de kleine kinderen ontfermd.

Zie ook:
- Dossier 'Moord en doodslag in Zeeland'
- Vrouw vermoord in woning Breskens (27-08-2011)

Marc (28-8-2011 om 10:11)
Wat erg voor de kinderen. Maar ja, wat wil je met dit halfslachtige politieapparaat. Als je maar contact hebt gehad, dan zit het wel goed. In Middelburg, Zierikzee, overal hebben ze gesprek en contact. Maar ingrijpen om erger te voorkomen dat kennen ze niet
Zeeuwse mevrouw (28-8-2011 om 10:04)
Politie doet gewoon heel vaak te laat wat, heb zelf ook eens melding gedaan van bedreiging door ex- vriend.Die stond s nachts inder invloed van alcohol en/of drugs aan de deur, wilde kleine van toen 2 weken meenemen. Politie zegt doodleuk ja mevrouw zonder dat er wat is gebeurd kunnen we nog niks doen. Nee eerst moet dit gebeuren voordat iemand ook maar eens ingrijpt en dan is het te laat. Ex lacht zich kapot want hij weet dat ook dat ze hem nog niks kunen maken. stomme regels allemaal!
Wanneer? (28-8-2011 om 09:52)
Wanneer wordt het dreigen eens goed strafbaar gesteld. Mijn zoon krijgt ook straf als hij een grote mond heeft en volwasenen kunnen alles zeggen zonder dat er gevolgen aan vast zitten. Uiteindelijk rest ze niets anders dan het doen.
VLUGGER IN GRIJPEN AUB!!!!!!!!!!!!!!! (28-8-2011 om 09:38)
De politie grijpt pas altijd in dat het kwaad al geschiet is voortijdig ingrijpen zal dit veel vuldig te voorkomen zijn
C (28-8-2011 om 09:31)
Beetje te laat dat grote onderzoek van zogenaamde rechercheurs,daar heeft die vrouw niks meer aan en de kinderen ook niet.. De man krijgt hooguit maar een paar jaar straf.
Tom (28-8-2011 om 09:20)
Het OM is weer lekker bezig. Iedere gek die de politie binnen trekt wordt de volgende dag door het OM weer naar buiten gelaten! Het resultaat is inmiddels wel duidelijk...