Duiker vermist bij Scharendijke

Toegevoegd: 01-04-2013, 11.04 uur - Update: 01-04-2013, 14.55 uur
Door: Manfred Berrevoets
SCHARENDIJKE - De hulpdientsen zijn maandagmorgen met groot materieel uitgerukt voor een vermiste duiker bij Scharendijke.

Rond 10.30 uur kwam de melding binnen dat er een duiker vermist werd bij de Haven Kloosternol aan het Grevelingenmeer. De duiker bleek al sinds 08.00 uur niet meer te zijn gezien, maar omdat deze noeg genoeg lucht bij zich zou hebben werd nog geen alarm geslagen. Toen dat wel gebeurde werd er al snel opgeschaald.

Er rukten meerdere Zeeuwse en Zuid-Hollandse brandweerploegen uit. Diverse duikteams kwamen ter plekke en uiteindelijk gingen brandweerboten uit Brouwershaven, Goes en Terneuzen het water op. Ook de KNRM Ouddorp en de waterpolitie waren ter plekke om te zoeken. De brandweerboot uit Terneuzen werd uitgerust met sonarapparatuur.

Vanuit het Belgische Koksijde kwam een Seakinghelikopter meezoeken. De ambulancedienst en de traumahelikopter uit Rotterdam stonden stand-by. Al met al rukten er tientallen hulpverleners uit voor de zoekactie.

Rond 13.00 uur werd de zoekactie grotendeels gestopt. Toen waren alleen nog de sonarboot en het vaartuig van de waterpolitie actief. Hoe lang er nog doorgezocht gaat worden is niet bekend.

JCP (2-4-2013 om 13:28)
Mariette.... wat is dat een belachelijke opmerking over een Belg... en deze duiker is wel degelijk samen met iemand te water gegaan !! veel sterkte voor de fam. en vrienden en alle hulpverleners
Omg (2-4-2013 om 12:50)
OMG die reakties hier..."wie gaat betalen voor dit circus??"...schaam je...hopen dat jullie geliefden nooit vermist raken op de 1 of andere manier...want dan moet ik er ook voor betalen al de hulpverleners uitrukken...pfff Sterkte voor de betrokkenen...
Zooike (2-4-2013 om 12:25)
Beste mensen, denk eens na voordat men over kosten gaat speculeren. Een gezellig voetbalwedstrijdje kost al € 300000 aan politie, laat de discussie daar eerst maar eens over gevoerd worden bij wie die rekening gaat betalen of gaan we voetbal dan ook verbieden? De hulpverleners doet hun best!!!
Mensen hou op en toon wat respect! (2-4-2013 om 11:48)
Mensen wat hebben jullie hieraan? Hoe het ook gebeurt is,wie er allemaal voor moet komen,wat het ook kost? Er is een kind,vader en man van iemand vermist. Toon a.u.b. wat respect!
Daniel (2-4-2013 om 11:47)
Wat een verschrikkelijke reacties. Mensen weten niet wat er aan de hand is en oordelen alleen maar over kosten. Hopelijk laten ze jullie maar lekker verzuipen als je in nood komt. Daarnaast: dit was een ervaren 30-jarige duiker uit Goes die lid is van de duikclub.
Renata (1-4-2013 om 22:07)
En dan nog zeiken over de kosten. Denk maar eens over al het andere waar we aan mee betalen. Vernieling, vandalisme, voetbal-hooligans etc. etc. Het gaat hier over een mensenleven!!