Filmpje mishandeling Hulst op internet

Toegevoegd: 28-01-2014, 11.19 uur - Update: 28-01-2014, 11.39 uur

HULST - Op internet is maandag een filmpje verschenen van de mishandeling van een leerling van het Reynaert College in Hulst. Er is inmiddels een verdachte opgepakt.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van de school van het meisje. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van een medeleerlinge diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk.

Het incident is door diverse jongeren gefilmd en via de social media verspreid. De video is ook geplaatst op de website Geenstijl.nl. Het slachtoffer heeft maandagavond bij de politie aangifte gedaan. De verdachte, een 15-jarig meisje uit Hulst, heeft zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig gemeld op het politiebureau in Hulst. Ze is aangehouden en wordt vandaag verhoord.

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder laat in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. Hij betreurt in grote mate dat het incident in de gemeente Hulst is voorgevallen. Mulder is in overleg met de directie van het Reynaertcollege.

"Beiden zijn van mening dat dit soort gedrag niet kan worden geaccepteerd. Daarnaast wordt gesproken over hoe herhaling in de toekomst te voorkomen. Het slachtoffer krijgt de nodige begeleiding", aldus een woordvoerder van de gemeente.

De politie roept op de video niet verder te verspreiden.

lm (28-1-2014 om 19:53)
niet alleen de aangehouden verdachte vervolgen, maar ook die fijne jongens en meisjes die de boel opruien, filmen enz., maar niets doen om slachtoffer te helpen!
jm (28-1-2014 om 19:21)
een zeeuwse (28-1-2014 om 19:07)
jan (28-1-2014 om 18:59)
Niet de eerste keer dat dit op deze school gebeurd, dikwijls wordt het in de doofpot gestoken en wordt het ,,intern opgelost,, zoals dat dan heet,natuurlijk voor de goede naam van de school te beschermen aan de slachtoffers hebben ze geen boodschap.
Sticks (28-1-2014 om 18:55)
Mensen kom nou is voor elkaar op want iedereen staat te genieten als ze in elkaar word geschopt en uiteindelijk heeft iedereen medelijden, wat wil een mens nou? kom op sta je mannentje en je vriendin, maar goed dat ik er niet was want voor die dame waar niemand voor op zou komen was ik opgekomen! Misselijk gadverdamme zeg!
San (28-1-2014 om 18:44)
Vreselijk om te zien!! Helaas ben ik afgelopen zomer ook zo'n Dame tegen gekomen die t nodig vond om mij flink te mishandelen, jammer genoeg is t niet gefilmd en wat getuigen betreft ..iedereen is bang/te laf om te zeggen wat ze gezien hebben. Waar gaat t heen....