Filmpje mishandeling Hulst op internet

Toegevoegd: 28-01-2014, 11.19 uur - Update: 28-01-2014, 11.39 uur

HULST - Op internet is maandag een filmpje verschenen van de mishandeling van een leerling van het Reynaert College in Hulst. Er is inmiddels een verdachte opgepakt.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van de school van het meisje. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van een medeleerlinge diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk.

Het incident is door diverse jongeren gefilmd en via de social media verspreid. De video is ook geplaatst op de website Geenstijl.nl. Het slachtoffer heeft maandagavond bij de politie aangifte gedaan. De verdachte, een 15-jarig meisje uit Hulst, heeft zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig gemeld op het politiebureau in Hulst. Ze is aangehouden en wordt vandaag verhoord.

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder laat in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. Hij betreurt in grote mate dat het incident in de gemeente Hulst is voorgevallen. Mulder is in overleg met de directie van het Reynaertcollege.

"Beiden zijn van mening dat dit soort gedrag niet kan worden geaccepteerd. Daarnaast wordt gesproken over hoe herhaling in de toekomst te voorkomen. Het slachtoffer krijgt de nodige begeleiding", aldus een woordvoerder van de gemeente.

De politie roept op de video niet verder te verspreiden.

rachel (28-1-2014 om 18:10)
Vooral HARD AANPAKKEN, wat gaat school hieraan doen!! en wat gaan ouders doen want uiteindelijk ligt de basis echt bij de ouders. Zal weer zo'n strontverwend nest zijn. Het sorry-filmpje slaat ook werkelijk nergens op. met een grijns op je smoel sorry zeggen. NOGMAALS HARD AANPAKKEN. STERKTE aan het slachtoffer!
anoniem (28-1-2014 om 18:00)
dat dit gebeurd is te erg voor woorden en die omstanders maar toe kijken en niet helpen schande gewoon. beterschap aan slachtoffer en voor diegene die dit geef gedaan jj moest je schamen en hopen dat je straf krijgt
marleen (28-1-2014 om 17:58)
zelfs op face book gaat haar foto rond en waar ze werkt en zo da gaat ver he
Janice (28-1-2014 om 17:45)
Ik vind het behoorlijk asociaal van je marleen om meteen de ouders aan te wijzen als de kern voor het gedrag van dit achterlijke meisje.. niet bevooroordeeld
hans (28-1-2014 om 17:32)
hoop dat tsnolletje wat de dader is dit ook leest want voor haar en soortgenoten is dit bedoeld. gelukkig voor je is dit niet mijn dochter want ik doe geen aangifte! vul de rest zelf maar aan.
ko (28-1-2014 om 17:23)