Meisje biedt excuses aan voor vechtpartij

Toegevoegd: 28-01-2014, 19.49 uur

HULST - Het 15-jarige meisje uit Hulst dat vandaag werd opgepakt nadat ze gisteren een ander meisje had mishandeld heeft publiekelijk haar excuses aangeboden. Een videoboodschap waarin ze haar excuses overbrengt staat op de website Geenstijl.nl. Deze site bracht eerder ook al een filmpje met beelden van de mishandeling.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van het Reynaert College. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van de 15-jarige diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk. De verdachte meldde zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig op het politiebureau in Hulst. Ze werd aangehouden en is vandaag verhoord. Volgens de politie werd dinsdagmiddag besloten dat het meisje langer voor politie en justitie beschikbaar moest blijven.

De beide meisjes zijn leerling op het Reynaert College in Hulst. In een reactie noemt de school de vechtpartij een "ernstig incident". Op de website van de school schrijft Piet de Witte (voorzitter Stichting Katholiek Voortgezet Onderwijs Hulst) dat de schoolorganisatie ontsteld is over het geweld dat is gebruikt. "We beschouwen dit uiteraard als onacceptabel". De Witte geeft aan intern maatregelen te gaan nemen.

De Witte: "In de eerste plaats richten wij onze aandacht op slachtoffer en dader, maar zullen daarnaast zeker ook stappen ondernemen richting verschillende omstanders die naar onze mening een actieve bijdrage hebben geleverd aan de vechtpartij. De officier van justitie heeft kenbaar gemaakt het incident ernstig op te nemen en daardoor zal de politie in nauwe samenwerking met ons nadrukkelijk betrokken blijven bij het geheel."

"Hoewel wij geschokt zijn door het gebeuren, zijn wij anderzijds gesterkt door het feit dat veel ouders, leerlingen en buitenstaanders kenbaar maken dat het gebeuren ook hen met afschuw vervult. Intern zullen wij via de mentoren en docenten dit onderwerp nader aan bod laten komen in gesprekken met onze leerlingen."

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder liet eerder vandaag al in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. De gemeente gaf toen al aan dat het slachtoffer de nodige begeleiding kreeg.

Zie ook:
- Filmpje mishandeling Hulst op internet (28-01-2014)

Moet je snappen / wordt wakker ! (2-2-2014 om 10:12)
Ieder weldenkend mens weet dat als men mensen in het gezicht trapt die al op de grond liggen, er geen plaats meer is voor medelijden voor de dader. dan ben je gewelddadig en/of crimineel gestoord en hoor je in een gesticht. PUNT ! slappe k*t smoesjes van het OM of rechters doen daar helemaal niets van af. het zegt eerder wat over de "rechtstaat" in deze pseudo democratie/dictatuur die hun garen spinnen van de ellende, die ze zelf veroorzaken.
een hulpverlener (1-2-2014 om 17:02)
Ik ben een hulpverlener in ik bekijk regelmatig deze site en wil ik een reactie geven doe ik dit gewoon. Vroeger hadden we nog geen gsm en konden we geen filmpjes maken.maar nu in deze tijd is dit echt het punt. mensen hun leed filmen. het enige waar het goed voor is, is dat het gebruikt kan worden voor het slachtoffer.wie heeft wat aangedaan.maar bij de jeugd is dit van stoer doenerrij en die met zijn blauwe jasjes moet maar eens te raden gaan dat hij diegene is die de meid heeft opgefokt.maar goed dat is jeugd. Het spreekwoord is "BEDENKT EERST VOOR GE BEGINT" ik hoop dat iedereen dit leest en eens te raden gaat hoe de wereld eruit ziet als iedereen haat heeft tegenover elkaar.
Jorrinde (31-1-2014 om 17:14)
Toch een schande!
Victoire (31-1-2014 om 16:28)
Ik begrijp niet waarom er geen toezicht is op die school. Er zou gewoon een soort toezichthouder moeten zijn die dit in de gaten kan houden!!
16 miljoen rechters (31-1-2014 om 00:02)
Wat ik net zo erg vind aan wat dat meisje gedaan heeft is het commentaar dat er hier geleverd wordt! Ik ben blij dat de galg niet meer bestaat want dan had ze er nu al aangehangen vermoed ik. Wat ze deed was erg en daar moet ze voor gestraft worden maar dat iemand gelijk zo afgeschreven wordt is te ziek voor woorden. De meesten zijn volgens mij niet veel beter dan dat meisje. Als volwassenen moet je kijken naar wat je kan doen om iets te verbeteren en niet hoe je iemand totaal afschrijft of met woorden kapot maakt. Niemand weet hoe de thuissituatie is en niemand kan in het hoofd van de dader kijken. Een typisch gevalletje van massahysterie bahbah. Sterkte voor het slachtoffertje en haar familie en de familie van de dader!
Rob (30-1-2014 om 18:21)
@R haha! ik ook,maar omdat het nieuws is staat er natuurlijk druk op