Geen files

Ernstig ongeluk met paardenkoets

Toegevoegd: 11-03-2014, 15.24 uur - Update: 12-03-2014, 11.16 uur
Door: Manfred Berrevoets

GRIJPSKERKE - Een paardenkoets is dinsdagmiddag in de sloot beland bij Grijpskerke. Bij het ongeval raakte tenminste één persoon ernstig gewond.

Rond 15.10 uur werden de hulpdiensten opgeroepen voor het ongeval op de kruising van de Jacob Catsweg met de Hondegemsweg. Twee ambulances, een traumahelikopter en de brandweer zijn ingezet om hulp te verlenen. De zwaargewonde persoon werd met spoed per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De paardenkoets met twee paarden kwam door nog onbekende oorzaak in de sloot terecht. De brandweer heeft de paarden uit hun benarde positie bevrijd. De paarden zijn daarna naar een stal gebracht.

Over dit incident is een recenter artikel verschenen:
- Koetsier ongeluk Grijpskerke overleden (12-03-2014)

de keijzer (12-3-2014 om 11:48)
Ik zie een lekke band dat zou de oorzaak kunnen zijn. Jammer dat mensen gelijk hun oordeel klaar hebben. Zelf in bezit van koetsiersbewijs en automobilisten horen te wachten tot de koetsier of bijrijder teken geeft van passeren. Dan onstaan er ook geen gevaarlijke situaties. Als koetsier weet je waar je paard op reageer en kun je de dingen inschatten. Maar als er eigenwijze mensen zijn met haast die lappen dit aan hun laars en toch passeren zonder teken komen we de raarste situaties tegen. Ik wens de nabestaande en hulpverleners sterkte toe !
Simone (12-3-2014 om 11:08)
Wat een afschuwelijk ongeluk, met een tragische afloop! Ik wens de familie heel veel sterkte! Ik kom zelf ook regelmatig koetsen en paarden tegen op mijn weg, maar als je ze rustig passeert is er (meestal) niets aan de hand. Eén keer meegemaakt dat een paard ineens de weg op sprong en tegen onze auto knalde. Deuk in de auto, maar het paard had gelukkig niets.
engeltje (12-3-2014 om 11:00)
Wat een vooroordelen als we niet eens weten wat er precies is gebeurt. Mensen oordeel niet te snel als we niet weten wat er is gebeurt hier helpen we echt de nabestaande niet mee. Ik wens de nabestaande en familie en vrienden veel sterkte toe met dit verlies. Ook de complimenten aan de hulpverleners. Heel veel sterkte allemaal
Debby (12-3-2014 om 10:32)
Paarden voor een koets zijn 99 van de 100 keer verkeersmak hoor, dus schrikken niet! Dus leg lekker de schuld niet bij paarden die schrikken. En zeg ook niet dat het een koets met paarden van de weg af moet omdat het langzaam gaat! Waarom moet men dan altijd zo hard vliegen met de auto? Een paar meter hier vandaan heeft iemand zich ook dood gereden een aantal jaar geleden omdat ie hard vloog en zijn auto niet meer onder controle had. Eén ding is zeker, als je achter een koets rijd met je auto, vlieg je niet uit de bocht, krijg je geen boete en als je de controle verliest over je auto kan je gemakkelijk corrigeren zonder dat je anderen in gevaar brengt omdat je alle kanten opvliegt. Aan de negatieve mensen; bekijk het positief zeg.
Jan (12-3-2014 om 00:38)
De koetsier is door dit tragische ongeval overleden dus laat iedereen alsjeblieft zijn mond houden over zonde voor de paarden en de oorzaak hoe en wat. Er is hier een mensenleven verloren gegaan en dat weegt nergens tegenop!
Kennis (11-3-2014 om 23:29)
Heel veel sterkte voor de familie en nabestaanden! Hij was altijd te zien met zijn paardenwagen in de omgeving van Meliskerke. Wat kan het leven abrupt eindigen!