Fietser Terneuzen overleden

Toegevoegd: 01-06-2014, 13.18 uur - Update: 03-06-2014, 09.29 uur
De fietser kwam in botsing met een SUV.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

TERNEUZEN - De man die zaterdagavond ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval in Terneuzen is aan zijn verwondingen overleden. Het gaat om een 36-jarige Terneuzenaar. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het slachtoffer kwam rond 18.45 uur op de kruising Guido Gezellestraat - Oude Vaart - Alvarezlaan in botsing met een SUV. Hij reed op dat moment op zijn racefiets en wilde, komende vanaf de Oude Vaart, de kruising oversteken. De fietser werd enkele meters meegesleurd. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd en hem vervolgens met spoed naar een ziekenhuis in Gent (B) gebracht. Daar is hij later bezweken aan zijn verwondingen.

De politie zette direct een deel van de Guido Gezellestraat af. Hierdoor kon verkeer op een bepaald deel van de straat enige tijd niet meer richting het centrum rijden. Er is ter plekke een sporenonderzoek verricht. Dit kon rond 21.15 uur worden afgerond. De auto is meegenomen door een bergingsbedrijf. De auto kon rond 21.40 uur worden geborgen. Kort daarna was de weg weer helemaal vrij.

De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.

Zie ook:
- Fietser ernstig gewond in Terneuzen (31-05-2014)

Lukas (1-6-2014 om 20:03)
Ik vind dat jullie allemaal een te groot punt maken over wie er nou door rood reed of een stunt ging uithalen ik vind het echt erg dat iemand zo ver is meegesleurt... Maar wat is er nou met die automobilist dat zeggen ze ook nooit in het nieuws!
Peter van Meelen (1-6-2014 om 19:38)
Mijn condoleances voor de nabestaanden en sterkte aan alle betrokkenen! Ik doe niet mee aan al die zinloze discussies! Er is een mens overleden, wat de toedracht dan ook is, er zijn alleen maar verliezers. Alle respect ontbreekt!
Alfred (1-6-2014 om 19:26)
Niks gevaarlijks aan dat kruispunt !! Staan verkeerslichten, dus ...... Racefietsers doen tegenwoordig ook maar van alles zonder te kijken, altijd meteen dat gezeik over automobilisten...
goede bekende (1-6-2014 om 19:05)
jong meisje,net rijbewijs,gas geven ipv remmen ,rood of geen rood maakt niet meer uit,als je zoveel meters word meegesleurd,rip martijn