Tieners met bootje omgeslagen op Veerse Meer

Toegevoegd: 27-05-2020, 22.50 uur
De KNRM van Veere en de politie schoten te hulp.
© Foto: KNRM Veere

VEERE - Op het Veerse Meer is woensdagmiddag een bootje met aan boord drie tieners omgeslagen. Dat gebeurde ter hoogte van de Polredijk bij Veere.

Over het omgeslagen bootje, dat tussen Vrouwenpolder en jachthaven Oostwatering in Veere lag, werd rond 16.40 uur alarm geslagen. Toen de KNRM-reddingboot Oranje bij het vaartuig arriveerde, zaten de tieners bovenop het bootje. De drie zijn door de bemanning van een politieboot naar het reddingsstation gebracht zodat ze konden opwarmen. Nadat de KNRM het bootje weer overeind had gekregen, is het naar het reddingsstation gesleept zodat het daar verder leeggepompt kon worden.

Volgens de KNRM onderstreept het incident het grote belang van het dragen van een reddingsvest. “Ook als het zomer wordt”, zo zegt de KNRM. Ook wordt het gebruik van een waterdicht telefoonhoesje dringend aanbevolen zodat ook in het water hulpdiensten gealarmeerd kunnen worden.

Rond 14.10 uur werd de KNRM van Veere overigens ook al eens opgeroepen. Toen was sprake van een vermiste surfer maar deze werd al snel gelokaliseerd en de redders hoefden dus niet uit te varen.

Marie (30-5-2020 om 21:19)
KNRM vaart de afgelopen weken steed maar uit om bootjes te slepen, of los te trekken. Daar zijn ze toch niet vooral als er geen gewonde mensen aan boord zijn. Op het Veerse meer is het helemaal raak, soms 3 keer per dag. Vind het prima, maar laat de mensen daar dan goed voor betalen. Anders sleepbedrijf inschakelen. Geen zin meer om aan deze acties als vrijwilliger mee te betalen.
Wim (29-5-2020 om 06:53)
Jongens je nemen te veel risico dit is gelukkig goed af gelopen maar in vervolg nooit zonder zwemvesten op t,water gaan
mar (28-5-2020 om 12:48)
Gewoon altijd reddingsvesten en ja die gsm/smartphone is zo belangrijk, maar nadenken ho maar.
Rick (28-5-2020 om 10:49)
Als je de kiel niet laat zakken, ben je zo onstabiel als wat en sla je makkelijk om! Maar weten die tieners veel....