Dode man gevonden bij Werfdijk in Hansweert

Toegevoegd: 13-04-2022, 18.26 uur - Update: 13-04-2022, 19.17 uur

HANSWEERT - Bij de Werfdijk in Hansweert is aan het einde van de middag een stoffelijk overschot aangetroffen. Dat meldt de politie, die een onderzoek is gestart.

Volgens een woordvoerder van de politie is het gevonden lichaam van een man. Zijn identiteit is nog niet bekend gemaakt. De politie is ter plaatse een onderzoek gestart. Dit werd rond 18.50 uur afgerond. Eerder liet de politie weten niet uit te gaan van een misdrijf maar toch onderzoek te doen om dit helemaal te kunnen uitsluiten.

De brandweer werd opgeroepen om assistentie te verlenen. Brandweerlieden zetten schermen rond de vindplaats. Omstreeks 18.50 uur meldde de politie dat het onderzoek was afgerond. "Een GGD-arts is naar Hansweert gekomen om de overledene te onderzoeken. De aangetroffen man is volgens de arts aan een natuurlijke oorzaak overleden", zo meldt de politie.

Harry (14-4-2022 om 12:53)
Vind .t echt verschrikkelijk . Hoop dat je nu je rust vind maatje. Je liet tijgertje bij mij toen je er hier uit moest. .t gaat echt goed met de kat . Tis echt een lieverd en een maatje voor mij. R.I.P. AMIGO.
Bas (14-4-2022 om 12:28)
Johan, wees voorzichtig met wat je zegt. Hij was zelf de persoon die ervoor koos om niet in het tehuis te wonen. Zijn kamer stond leeg om hem op te vangen. Degene die hiervoor verantwoordelijk is, kan zich niet verantwoorden voor de rechter. Die persoon leeft niet meer! Hoe triest het ook is.
J (14-4-2022 om 11:40)
Wel vervelend dat de politie en GGD-arts hun troep niet opruimen, mondkapjes en latex handschoenen liggen er nog.
Uunbuuze (14-4-2022 om 11:15)
Triest dat deze man is gestorven, maar hij heeft jaren lang alle hulp geweigerd! Accepteerde niks, behalve op zijn manier… dit speelt al ruim 10 jaar..
Johan (14-4-2022 om 10:43)
Ik ken dit geval niet maar als ik de andere reacties op deze mail lees, dan is hier heel wat aan de hand. Ik hoop dat dit geval door justitie onderzocht gaat worden en dat de mensen die ervoor hebben gezorgd dat iemand uit een bejaardenhuis wordt gezet en dan uiteindelijk dood gaat op de dijk, verantwoording moeten afleggen bij een rechter. Wat een bizarre situatie!
profijt (14-4-2022 om 08:58)
In de grondwet is vastgelegd dat in voorkomende situatie niemand verplicht is om geboden hulp te aanvaarden. Tenzij hij een gevaar vormt voor zichzelf of omgeving. Tja, en dat was hier niet aan de orde. Regelmatig hulpverlening aanwezig geweest, oplossingen aangeboden enz. Steeds pertinent geweigerd. Hier waren de hulpdiensten hulpeloos vanwege de grondrechten van deze man. Beschamend is wel dat wij , op een enkele dorpsgenoot na, simpelweg accepteerde dat het zo ging. Een les voor iedereen. Diep respect voor de mensen die toch naar hem om bleven kijken.