Dode man gevonden bij Werfdijk in Hansweert

Toegevoegd: 13-04-2022, 18.26 uur - Update: 13-04-2022, 19.17 uur

HANSWEERT - Bij de Werfdijk in Hansweert is aan het einde van de middag een stoffelijk overschot aangetroffen. Dat meldt de politie, die een onderzoek is gestart.

Volgens een woordvoerder van de politie is het gevonden lichaam van een man. Zijn identiteit is nog niet bekend gemaakt. De politie is ter plaatse een onderzoek gestart. Dit werd rond 18.50 uur afgerond. Eerder liet de politie weten niet uit te gaan van een misdrijf maar toch onderzoek te doen om dit helemaal te kunnen uitsluiten.

De brandweer werd opgeroepen om assistentie te verlenen. Brandweerlieden zetten schermen rond de vindplaats. Omstreeks 18.50 uur meldde de politie dat het onderzoek was afgerond. "Een GGD-arts is naar Hansweert gekomen om de overledene te onderzoeken. De aangetroffen man is volgens de arts aan een natuurlijke oorzaak overleden", zo meldt de politie.

Berta (14-4-2022 om 08:27)
Een bejaardenhuis kun je in principe niet uit worden gezet! Ze passen wel op. Maar als iemand geen hulp kan of WIL ontvangen is hij vrij om te gaan. Als dit geval bekend is bij 112, zal er meer aan de hand zijn, hulpverleners zullen iemand niet hulpeloos aan zijn lot over laten. Dat is strafbaar. DAARNAAST elke burger is verplicht mensen in nood te helpen, waarom roepen dat je 112 gebeld hebt, maar de persoon geen verdere hulp geboden? Even fout als de hulpverlening de schuld te geven.
Bas (14-4-2022 om 07:50)
Heel triest, begrijp de emotie. Maar geef niet de zorg de schuld. Zijn kamer was vrij, hij mocht terug! Er waren alleen regels voor de veiligheid van zijn medebewoners, personeel en voor hemzelf. Diep respect voor hen die hebben geprobeerd om hem te helpen, die hem verzorgden en die hem accepteerden!
Sha (14-4-2022 om 06:38)
R.I.P Amigo
Timsalabim (14-4-2022 om 04:31)
Lekker staaltje victim blaming van P weer
p (13-4-2022 om 21:48)
Volgens mij word je niet zomaar een bejaardentehuis/verzorgingstehuis uitgezet, en als je al weken niet opstaat , zal je ook niet veel moeten poepen, want je kan immers geen voedsel gaan halen.
Meisje (13-4-2022 om 21:48)
Zo triest, ... Zorg is compleet kapot. Niemand doet wat met meldingen. Totdat het te laat is. Schaamteloos dit.