Strandwachten en KNRM oefenen op strand Zoutelande

Toegevoegd: 25-07-2022, 22.53 uur
De strandwachten behandelden de ‘slachtoffers’ op het strand.
© Foto: Stichting Strandexploitatie Veere
Door: Remi Mesu

ZOUTELANDE - De strandwachten van de Stichting Strandexploitatie Veere (SSV) en de KNRM uit Westkapelle hebben maandagavond op het strand van Zoutelande een oefening gehouden. Het doel van de oefening was om de samenwerking tussen de twee partijen te bevorderen.

De casus bij de gezamenlijke oefening was dat er vier zwemmers in de problemen waren geraakt. De strandwachten gingen met waterscooters het water op en zochten met auto’s de waterlijn af. In de tussentijd sloot de KNRM van de post Westkapelle aan met de reddingsboot en het kusthulpverleningsvoertuig.

Strandwachten zochten het ondiepe water af terwijl de vaartuigen zoekslagen maakten. De 'slachtoffers' werden uiteindelijk gevonden en op het strand behandeld waarna ze naar de post zijn gebracht.