120 Uur taakstraf geëist vanwege mishandeling met dood als gevolg Goes

Toegevoegd: 08-02-2023, 19.25 uur
120 Uur taakstraf geëist vanwege mishandeling met dood als gevolg Goes
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De Officier van Justitie in Middelburg heeft woensdag tegen de 39-jarige B. S. uit Goes een taakstraf van 120 uur geëist. De Goesenaar wordt verdacht van mishandeling met de dood als gevolg.

Zowel B. als het latere 74-jarige slachtoffer bevonden zich  eind november 2020 in een apotheek in Goes en het zoontje van B. zou zich overlastgevend hebben gedragen. Onder meer zou hij tegen de bejaarde man zijn gebotst. Die werd het gedrag van het ventje vermoedelijk een beetje beu en zou de jongen twee klappen hebben gegeven.

B. wilde een mogelijk derde klap verhinderen en kwam tussenbeide. Daarbij zou hij de oude man een duw hebben gegeven, waardoor ze beiden op de grond vielen. De man liep daarbij een gebroken heup op en werd enkele dagen daarna geopereerd. Door complicaties kwam hij kort na de operatie te overlijden.

De rechtbank doet op 22 februari uitspraak in deze zaak.

Emergo (9-2-2023 om 11:12)
Zoals er duidelijk staat: de man is overleden door complicaties na een heupoperatie, de heup kun je de "duwer"aanrekenen, zijn dood: nee.
Timsalabim (9-2-2023 om 10:40)
Die oudere man is wel eens even een held zeg; kinderen slaan als ze iets doen wat JIJ niet leuk vindt…. Belachelijk eigenlijk, dit had ook anders gekund; maarja sommige mensen kunnen niets anders dan geweld gebruiken omdat ze niet beter weten of geleerd hebben hoe… Ik had als vader aangifte gedaan tegen die oudere man van kindermishandeling; want dat is het in feite gewoon, hoe hoog of laag je ook springt en je hoeft ook niet over “vroeger” te beginnen. Maarja, vervelende afloop allemaal, kan mij niet voorstellen dat die vader die man bewust wilde vermoorden maar ik snap goed dat hij boos werd omdat iemand aan zn kind zat; normale reactie lijkt mij….
Jan (9-2-2023 om 08:27)
Wederom een uitspraak waar je een heel naar gevoel bij krijgt, het zal je vader of opa zijn. Primair moet je zorgen dat je kind geen overlast bezorgt, dus een typisch geval van gebrek aan opvoeding, Ook het slaan van een vervelend kind is niet goed te rpaten. maar een 39 jarige man die een 74 jarige de dood injaagt is wel het toppunt van onbeschaafd gedrag, Toch maar beter een poosje opsluiten en een cursus opvoeding geven.
Ik (9-2-2023 om 08:08)
Wie weet wat het slachtoffer mankeerde, hij had misschien erg veel pijn. Het is denk ik een reactie geweest omdat Pa of Ma lief er niets mee deed. Je staat immers niet voor niets in een apotheek hè! Slaan is niet goed.
Vlizz (8-2-2023 om 23:55)
Voor de duidelijkheid, de man die is overleden was de mishandelaar en die met de taakstraf is diegene die tussenin is gekomen.
Tuinman (8-2-2023 om 23:46)
Die man had beter zijn zoontje wat manieren moeten leren. Nu is er iemand gestorven door zijn a-sociale gedrag. Taakstraf, waar gaat dit naar toe?