Meerdere aanhoudingen bij visserijcontrole in Vlissingen

Toegevoegd: 14-04-2023, 02.13 uur
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag twee vishandelaren aangehouden. Zij worden verdacht van het handelen in 'zwarte vis'. De politie deed met een groot aantal agenten invallen op diverse vissersboten in de haven van Vlissingen.

Omstreeks 00.15 uur werden er door de politie meerdere invallen gedaan op de visboten die aangemeerd lagen aan de Vismijn bij de Visserijkade in Vlissingen. De aanwezige bemanning werd direct door de agenten gecontroleerd. Ondertussen controleerden andere agenten de schepen. De politie is naar verwachting nog de gehele nacht bezig met het onderzoeken van de boten en de lading. De politie is op zoek naar 'zwarte vis'. Met 'zwarte vis' wordt onder andere ondermaatse vis bedoeld.

De invallen zijn in gang gezet op basis van een onderzoek van de Landelijke Recherche en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. In kader van het onderzoek heeft de politie ook twee vishandelaren aangehouden. Zij zijn in hun woningen in de provincie aangehouden. De politie kwam met ongeveer 150 man ter plekke. De politie zal alle bemanningsleden verhoren. De bemanningsleden worden, zo meldt de woordvoerder van de politie, niet als verdachten gezien.

ikke (14-4-2023 om 16:25)
@ Henky hoe durf jij die georganiseerde misdaad groep in Den Haag "dames en heren te noemen. het is daar de grootste georganiseerde ( en illegaal gelegaliseerde) mafia organisatie die er bestaat zijn gewoon criminelen. Ze worden alleen nooit gestraft
Duidelijk verhaal (14-4-2023 om 15:55)
Tja, die Paar visjes, we hebben het al zo zwaar, verborgen ruimtes in de kotters enz. Nu op de blaren zitten na jaren de zakken gevuld te hebben. Goede zaak, ik moet ook netjes belasting betalen. Dus voor hen die commentaar hebben jammer,, mijn mening is dat dit een gerechtvaardigde actie is.
Annelies (14-4-2023 om 14:25)
Wat een machtsvertoon weer. Hebben ze niks beters te doen dan hard werkende mensen pakken. Te triest voor woorden. Zo klaar met Nederland
Henky (14-4-2023 om 12:31)
Politie houd je eigen bezig met wat er bij jullie op het bureau gebeurt ,wat hier gebeurt is te triest voor woorden laat die jongens toch een zakcentje verdienen ,dat doen onze dames en heren ook in Den-Haag of gaan we daar ook met één heel leger ergens naar binnen ,maar de staatskast moet weer gevuld worden natuurlijk !! want onze immigranten kosten niets om hier aan te schuiven aan tafel ?
Nina (14-4-2023 om 12:26)
Dat je deze mensen met de handen omhoog laat staan vind ik choquerend dit zijn geen mensen van de mocro maffia of zo en dan 150 man sterk voor ondermaatse vis? Er word gesjoemeld in de visserij dat is altijd zo geweest, mensen met een krappe beurs konden op deze manier ook nog eens een visje kopen. In elke branche word er gesjoemeld bij de politie ook misschien kunnen die 150 man daar eens induiken.
Jan (14-4-2023 om 12:03)
Goed werk van de politie, die vissers klagen maar rijden in dikke bakken en hebben kasten als huizen. Allemaal gekocht van het zwarte geld en wij netjes belasting betalen.