Meerdere aanhoudingen bij visserijcontrole in Vlissingen

Toegevoegd: 14-04-2023, 02.13 uur
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag twee vishandelaren aangehouden. Zij worden verdacht van het handelen in 'zwarte vis'. De politie deed met een groot aantal agenten invallen op diverse vissersboten in de haven van Vlissingen.

Omstreeks 00.15 uur werden er door de politie meerdere invallen gedaan op de visboten die aangemeerd lagen aan de Vismijn bij de Visserijkade in Vlissingen. De aanwezige bemanning werd direct door de agenten gecontroleerd. Ondertussen controleerden andere agenten de schepen. De politie is naar verwachting nog de gehele nacht bezig met het onderzoeken van de boten en de lading. De politie is op zoek naar 'zwarte vis'. Met 'zwarte vis' wordt onder andere ondermaatse vis bedoeld.

De invallen zijn in gang gezet op basis van een onderzoek van de Landelijke Recherche en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. In kader van het onderzoek heeft de politie ook twee vishandelaren aangehouden. Zij zijn in hun woningen in de provincie aangehouden. De politie kwam met ongeveer 150 man ter plekke. De politie zal alle bemanningsleden verhoren. De bemanningsleden worden, zo meldt de woordvoerder van de politie, niet als verdachten gezien.

peter (14-4-2023 om 10:00)
Tjonge jonge wat overdreven weer, angsthazen. Met zijn alle een paar vissers treiteren, of die het al niet moeilijk genoeg hebben. Ga de criminelen in de stad eens te lijf met zo een politiemacht. Eerst de boeren pesten en nu de vissers. Je zou beter die zakkenvullers in politiek Den Haag eens aanpakken in plaats van hard werkende mensen die torenhoge prijzen moeten betalen om aan het werk te kunnen. Echt schandalig gewoon.
Ineke (14-4-2023 om 09:40)
Nou Marco dat is wel een heel nare opmerking. Of je het leuk vind of niet maar zij doen hun werk..
Arthur (14-4-2023 om 09:35)
Logisch dat die vissers zoeken naar andere inkomsten zij worden keer op keer door de politiek genaaid. Beter gaat de politie echte criminelen aanpakken.
Ik (14-4-2023 om 09:07)
Goed werk geleverd, de zee wordt leeg gevist. En ondermaatse vis kunnen ze gemakkelijk terug in zee gooien. De vissers doen het altijd al om bij te verdienen. Ze wonen niet voor niets in een kast van een huis. Ze klagen steen en been,maar als je bij ze thuis gaat kijken wat een zwart geld daar ligt.....
Jolanda (14-4-2023 om 08:30)
Zoveel politie inzet en waar is het blauw in mijn wijk. Daar zie ik nooit iemand en zoveel problemen. Pak de echte problemen aan.
Kees (14-4-2023 om 07:43)
Als er iets niet deugd is het nooit leuk als je gepakt wordt. Maar het zal ook lonen in bepaalde wijken met 150 man controle te doen in Vlissingen.