Meerdere aanhoudingen bij visserijcontrole in Vlissingen

Toegevoegd: 14-04-2023, 02.13 uur
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag twee vishandelaren aangehouden. Zij worden verdacht van het handelen in 'zwarte vis'. De politie deed met een groot aantal agenten invallen op diverse vissersboten in de haven van Vlissingen.

Omstreeks 00.15 uur werden er door de politie meerdere invallen gedaan op de visboten die aangemeerd lagen aan de Vismijn bij de Visserijkade in Vlissingen. De aanwezige bemanning werd direct door de agenten gecontroleerd. Ondertussen controleerden andere agenten de schepen. De politie is naar verwachting nog de gehele nacht bezig met het onderzoeken van de boten en de lading. De politie is op zoek naar 'zwarte vis'. Met 'zwarte vis' wordt onder andere ondermaatse vis bedoeld.

De invallen zijn in gang gezet op basis van een onderzoek van de Landelijke Recherche en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. In kader van het onderzoek heeft de politie ook twee vishandelaren aangehouden. Zij zijn in hun woningen in de provincie aangehouden. De politie kwam met ongeveer 150 man ter plekke. De politie zal alle bemanningsleden verhoren. De bemanningsleden worden, zo meldt de woordvoerder van de politie, niet als verdachten gezien.

john (14-4-2023 om 11:15)
150 man politie voor wat ondermaatse visjes ,dat gelooft toch niemand ,zullen wel op zoek zijn naar iets anders
jacob (14-4-2023 om 11:07)
Ïk"je bent aardig op de hoogte kun jij in hun geld zaken kijken? En over de zee leeg vissen belachelijk er zijn er al zoveel weg gesanneerd. De groene leugen heeft de boeren de visserij etc al genoeg gedwarsboomd. En nu dit om Jolanda aan te halen blauw op straat is er niet meer maar hiervoor 150 agenten inzetten? te gek voor woorden.
Meisje (14-4-2023 om 11:06)
@ineke : Het gaat hier denk ik ook over zo'n overmacht aan politie. Echte boeven durven ze niet aan te pakken. Denk dat Marco dat bedoelt. En nee,zulk werk wil ik ook niet doen. Overigens prima dat ze controleren.
Vlissingen nummer 1 (14-4-2023 om 10:46)
Lammerenburg en Rosenburg zeker weer Kees?
ikke (14-4-2023 om 10:35)
150 + man laat me niet lachen, echt te gek voor woorden. Alle steek en - schietincidenten. samen met andere zeer zware criminaliteit wordt afgedaan met een paar maar man. Hier lijkt het wel of ze de meest zware criminelen ter wereld willen vangen. maar het is fijn om te weten dat er 's nachts zoveel blauw beschikbaar is, kunnen ze ook eens komen voor meer serieuze zaken. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, heb nu zeker voor een maand gelachen
Jvdm (14-4-2023 om 10:03)
Wat een nutteloze actie. Aangeven dat de ondermaatse vis zich niet kan voortplanten. Met de discardvernietiging (gekleurde vloeistof over de ondermaatse vis) gebeurd dat ook. Hoe hard kun je als overheid liegen. Dat er nog mensen geloven in de groene leugen. Bizar!! Opnieuw een actie om bewust een doelgroep hard werkende mensen om zeep te helpen.