OM legt beslag op hotel en inkomstenstromen

Toegevoegd: 28-07-2023, 09.57 uur
OM legt beslag op hotel en inkomstenstromen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft gisteren conservatoir beslag gelegd op onroerend goed van twee verdachten in de provincie Zeeland. Dit gebeurde in het kader van een financieel onderzoek dat anderhalf jaar geleden gestart is. Het gaat om enkele miljoenen.

Het OM heeft donderdag beslag gelegd op onder meer een hotel, verschillende huizen, huurpenningen, bankrekeningen, aandelen en inkomsten uit de BV’s van de twee verdachten, zo is vanochtend bekendgemaakt. De twee worden officieel verdacht van valsheid in geschrifte. "Zo zouden zij hebben gelogen over de oorsprong van het geld bij investeringen die zij deden", aldus het OM.

Het onderzoek ging lopen toen de twee mannen in 2018 in beeld kwamen vanwege een verdenking van witwassen. Na het verhoor van de twee verdachten op grond van deze verdenking twee jaar geleden, is een nieuw onderzoek gestart op de verdenking van valsheid in geschrifte. Op dit moment lopen er dus twee onderzoeken naar de verdachten, zo meldt het OM.

Marrie (30-7-2023 om 21:37)
@Ad Jonkers, misschien toch nog eens uw eigen eerste reactie teruglezen voordat u een ander op de vingers tikt.
Jtg (29-7-2023 om 17:21)
Klopt inderdaad @Fred maar daar mag niks van gezegd worden,... Deze twee heren van de familie A zijn al langer zondebokken oftewel pispalen van overheid waar ze tegen aan kunnen zeiken om niks want toen ze er vorig jaren geweest konden ze ook niks vinden
Henk (29-7-2023 om 10:03)
@Emergo: Er wordt natuurlijk niet zomaar beslag gelegd. Dat deze "heren" iets op hun kerfstok hebben, is inmiddels wel duidelijk.
fred (29-7-2023 om 09:45)
geef rutte 1 euro, binnen mum van tijd is het op, kwijt of besteed aan onnozele dingen of hij kan het hem niet herinneren. geef deze heren 1 euro, en binnen mum van tijd hebben ze er 2 ! oude spreuk, de fiscus duld geen concurrente terwijl ze dagelijks van iedereen stelen !
Ad Jonkers (29-7-2023 om 01:54)
@Emrgeio Er staat bij mijn reactie; "Aanpakken en niet "Oppakken".
IND (29-7-2023 om 01:53)
Klopt helemaal @Emergo @Adje is wel vaker nogal snel met allerlei aannames te maken moet maar je hobby wezen toch de fam A zijn op dit moment in ieder geval lekker te feesten op Tomorrowland èn dat is een feit geen aanname zal hun dus weinig boeie of uitmaken ze zullen erin ieder geval geen broodje minder door eten wel drinke de heren nog voldoende champagne op dit moment dom perignon!