Wilde achtervolging quadrijders in Nisse

Toegevoegd: 05-04-2010, 23.26 uur
NISSE - De politie heeft vandaag in Nisse de rijbewijzen ingevorderd van twee quadrijders die voor zeer gevaarlijke situaties zorgden. De politie is nog op zoek naar getuigen.

Rond 14.25 uur zag een surveillerende agent drie quads met hoge snelheid over de Koedijk in Nisse rijden. Eén van de quads was niet voorzien van een kenteken. Verschillende voetgangers werden door de scheurende quads de stuipen op het lijf gejaagd. Eén man trok zijn kind voor de zekerheid aan de kant toen de quads voorbij kwamen.

Op de kruising Oude Kamerseweg, Oude Kamersedijk sloegen de quads met kenteken rechtsaf richting de schaapskooi. Die zonder kenteken reed rechtdoor. Omwille van de verkeersveiligheid besloot de agent de quad zonder kenteken niet meer te volgen omdat deze ver boven zijn kunnen reed. Hij ging achter de andere twee quads aan.

Tijdens de achtervolging werden snelheden bereikt van 100 kilometer per uur waar 60 kilometer per uur is toegestaan. De bestuurders van de quads, een 19-jarige en een 20-jarige man uit de gemeente Borsele, zijn aan de kant gezet waarop hun rijbewijs is ingevorderd.

De politie heeft kort enkele voetgangers aangesproken. Zij gebruikten in hun verklaringen termen als 'bedreigend', 'overdonderend' en 'een enorm geweld'. De politie is op zoek naar getuigen. Ook personen waar de politie al kort mee gesproken heeft worden verzocht zich te melden.

Geennaam (6-4-2010 om 15:22)
Proquad heeft gelijk,misschien moeten ze er nu eens niet zo'n groot punt van maken,arresteer liever mensen die andere mensen kwaad doen. Wat zijn die quadrijders nu voor last....laat ze gewoon. En sorry hoor,maar mensen van 20 mogen ook heus nog wel lol hebben!!!
Klaas (6-4-2010 om 15:07)
Wij zijn ook jong geweest geef toe, dit kan een keer gebeuren, de jongens zullen hier vast van geleerd hebben.
Pro gezond verstand quadrijders (6-4-2010 om 14:55)
Beste Bas, Proquad en Quadclubzld. Ik zou graag volgend weekend met jullie kinderen lopen op die route. Of is het verhaal nu anders. Ik vind een quad een prachtig apparaat meestal bestuurd door liefhebbers met verstand. Maar u steunt nou toch niet die jongens die uw quadliefhebberij verkloten?
Jan (6-4-2010 om 14:55)
Laat deze jongens ook hun plezier hebben op zulke dagen.
Quadclubzeeland (6-4-2010 om 14:12)
Dag lieve mensen... wat hebben jullie toch weer leuke berichten achtergelaten. MAAR WETEN JULLIE OOK WERKELIJK HOE HET IN ELKAAR STEEKT. 1+ voor bas bedankt voor deze reactie, volgens mij begrijpen wij elkaar.
Proquad (6-4-2010 om 14:02)
Laat de politie achter pedofielen aan gaan of achter hun collega's die kinderen vermoorden en begraven!!! laat de jongelui ook eens genieten.. wandelaars denken dat ze het alleenrecht hebben!! Als het zover is dat de politie hier al zoveel werk van maakt word het tijd dat het korps flink uitdunt!!!