Wilde achtervolging quadrijders in Nisse

Toegevoegd: 05-04-2010, 23.26 uur
NISSE - De politie heeft vandaag in Nisse de rijbewijzen ingevorderd van twee quadrijders die voor zeer gevaarlijke situaties zorgden. De politie is nog op zoek naar getuigen.

Rond 14.25 uur zag een surveillerende agent drie quads met hoge snelheid over de Koedijk in Nisse rijden. Eén van de quads was niet voorzien van een kenteken. Verschillende voetgangers werden door de scheurende quads de stuipen op het lijf gejaagd. Eén man trok zijn kind voor de zekerheid aan de kant toen de quads voorbij kwamen.

Op de kruising Oude Kamerseweg, Oude Kamersedijk sloegen de quads met kenteken rechtsaf richting de schaapskooi. Die zonder kenteken reed rechtdoor. Omwille van de verkeersveiligheid besloot de agent de quad zonder kenteken niet meer te volgen omdat deze ver boven zijn kunnen reed. Hij ging achter de andere twee quads aan.

Tijdens de achtervolging werden snelheden bereikt van 100 kilometer per uur waar 60 kilometer per uur is toegestaan. De bestuurders van de quads, een 19-jarige en een 20-jarige man uit de gemeente Borsele, zijn aan de kant gezet waarop hun rijbewijs is ingevorderd.

De politie heeft kort enkele voetgangers aangesproken. Zij gebruikten in hun verklaringen termen als 'bedreigend', 'overdonderend' en 'een enorm geweld'. De politie is op zoek naar getuigen. Ook personen waar de politie al kort mee gesproken heeft worden verzocht zich te melden.

Bobbie (6-4-2010 om 11:53)
Qauds niet meer teruggeven,als er levensgevaarlijk mee gereden word en niet mee om kan gaan, maak er maar ,n pakketje van,en die derde ook. ze kunnen niet rijden en hendelen.en geen verstand,en als je geen verstand hebt, mag je niet in bezit zijn van rijbewijs,vervoersmiddel is geen moordwapen!
Bas (6-4-2010 om 11:53)
+1 voor de ongekentekende quadrijder. De dijkjes daar zijn echt een motorrijders paradijs. -1 voor oom agent, mischien aanvullende rijvaardigheids training nodig zodat er minder rijders boven het kunnen van oom agent uit steken?
Alex (6-4-2010 om 11:32)
ASOCIAAL gewoon!!! Ben je begin 20 gedraag je je als een klein kind dat politie en boefje speelt! Hopelijk pakken ze diegene zonder kenteken ook hard aan...? Tegenwoordig lijkt het wel of je nergens meer veilig kan wandelen of fietsen...???
Thoen (6-4-2010 om 09:21)
Goed bezig, ik heb ook een quad omdat ik gehandicapt ben. Zo verpesten ze het anders wel voor mij !!
Arie (6-4-2010 om 07:32)
Het was toch direct te voorspellen bij de waarneming van de eerste quad dat die dingen voornamelijk gebruikt zullen worden door mafkezen en asocialen die het niet zo nauw nemen met natuur en omgeving, als er iets keihard aangepakt moet worden is het de wetgeving wel omtrent dit soort voertuigen..
Door (6-4-2010 om 07:09)
Asociaal, er was 's morgens trouwens ook een of andere puzzelrit gaande die langs 's Gravenpolder ging over de dijkjes. Ook asociaal hard werd daar gereden. Verbieden die hap.