'Lange voorgeschiedenis drama'

Toegevoegd: 20-07-2011, 08.53 uur - Update: 20-07-2011, 09.39 uur
MIDDELBURG - De 29-jarige verdachte van de dubbele moord op het echtpaar Schroevers in de Middelburgse wijk Dauwendaele zou de familie al vaker hebben belaagd. Dat schrijft dagblad De Telegraaf.

Volgens de krant zou hij vorig jaar in Haarlem zijn opgepakt omdat hij zijn toemalige vriendin, de dochter van het echtpaar, zou hebben mishandeld. Twee weken later zou hij haar huis in brand hebben gestoken en onlangs nog zou hij een stoeptegel door een ruit hebben gegooid bij haar ouders in de woning aan de Hooge Meestraat in Middelburg. De man zou bij de brandstichting zelf ook ernstig gewond zijn geraakt. Het Algemeen Dagblad schrijft dat ook een auto zou zijn vernield.

Al snel na het misdrijf ging in de buurt het hardnekkige gerucht dat de dader van de fatale steekpartij wel eens de ex schoonzoon zou kunnen zijn van de familie. De politie wilde toen echter niet ingaan op de precieze band tussen de slachtoffers en de dader. Wel wilde zij kwijt dat het ging om “een bekende” van het echtpaar.

Veel mensen in de buurt weten echter van de situatie en voor hun staat het vast: de ex schoonzoon moet de moordenaar zijn. Echter, pas als de rechtbank in de zaak tot een veroordeling komt zal definitief duidelijk worden wat voor drama zich precies heeft voltrokken en wat de rol van de verdachte hierin is geweest.

Zie ook:
- Verdachte moord opgepakt (19-07-2011)
- Zoektocht en onderzoek nog in volle gang (19-07-2011)
- Identiteit doden Middelburg bekend (19-07-2011)
- Begraafplaats dicht vanwege moord (19-07-2011)
- Ook man moordzaak Middelburg overleden (19-07-2011)
- Signalement verdachte moordzaak (19-07-2011)
- Dode en zeer zwaar gewonde in Middelburg (19-07-2011)

Ja hoor (20-7-2011 om 14:56)
Het grote vingerwijzen is begonnen, de politie, het OM, de rechter, de tandarts van de neef van de moeder van de agent die toen ooit is je dochter een bekeuring gaf..die laffe flitsagenten die daar toch mooi maar een moordenaar pakken. En de dader? Misschien is hij wel verantwoordelijk..neee...toch?
Esther (20-7-2011 om 12:33)
Juist Verdam en hier heb ik gisteren dus al op gedoeld en kreeg een preek over opvoeding van diverse kanten. PRIORITEITEN STELLEN O.M.! Zie drama Alphen en nu dit ,blunder op blunder kan niet anders concluderen.
Anoniem (20-7-2011 om 12:30)
Sterkte aan nabestaanden
Jol (20-7-2011 om 11:24)
Sterkte voor de dochter van dit echtpaar. Zij heeft al veel te verduren gehad van deze gast. Gelukkig zit hij nu vast maar helaas in NL slechts paar jaar... terwijl de nabestaanden levenslang hebben. Ik ben niet voor de doodstraf maar misschien idee: per ongeluk de veters in zijn schoenen laten...?
Esther (20-7-2011 om 11:19)
Dan had die vent al vast moeten zitten en had dit vreselijke drama vooromen kunnen worden lijkt me. Heb hier gisteren iets over bonnen uitschrijven( Voor defecte fietslampjes ed.) geschreven,daar is de popo altijd wel rap mee.
... (20-7-2011 om 11:09)
Hoe is het mogelijk dat deze man nog vrij rondliep.. Echt onvoorstelbaar. Al zoveel geweld tegen deze familie. Normaal klaag ik echt niet snel en ik vond het gister ook super dat ze deze man zo snel te pakken hadden. Maar hier had echt eerder ingegrepen moeten worden.