'Problemen gezin waren bekend'

Toegevoegd: 27-08-2011, 18.25 uur
BRESKENS - Er waren al langere tijd problemen tussen de vrouw die vanochtend in Breskens werd vermoord en haar ex-vriend. Dat bevestigt de politie.

De vrouw (35) had lange tijd een relatie met de man (47). Het stel had ook twee kinderen, een jongen van 6 en een meisje van 3 jaar. Volgens politiewoordvoerder Alwin Don heeft de politie in het verleden contact gehad met zowel de man als de vrouw.

De 47-jarige verdachte werd bijvoorbeeld op 14 mei jongstleden aangehouden omdat hij de vrouw had bedreigd en mishandeld. Volgens de politie was ook bekend dat de man de buren bedreigde. De man is hiervoor toen aangehouden en heeft een huisverbod gehad.

Hoe de zaak uit de hand heeft kunnen lopen wordt nog onderzocht. Een groot team van rechercheurs werkt aan de zaak. Zij horen getuigen en verrichten forensisch onderzoek in de straat en in de woning aan de Backertlaan. De verdachte wordt vandaag nog naar de politiecellen van Torentijd in Middelburg overgebracht. Jeugdzorg heeft zich over de kleine kinderen ontfermd.

Zie ook:
- Dossier 'Moord en doodslag in Zeeland'
- Vrouw vermoord in woning Breskens (27-08-2011)

Jo (27-8-2011 om 22:56)
Wat vreselijk voor deze kindjes. mama dood, papa moordenaar
Conimexxje (27-8-2011 om 22:44)
Hoop zo dat er naaste familie is voor de kinderen ipv jeugdzorg.
Wendy (27-8-2011 om 21:11)
Het is gewoon te erg............die vrouw heeft al eerder aan de bel getrokken en nu.......nu is ze gewoon dood.Zwaardere stappen moeten ze meteen ondernemen met zulke psychopaten.arme kindjess
Jolanda (27-8-2011 om 20:45)
Orde van de dag geloof ik als ik het nieuws volg als er iets mis is in je relatie vermoord je mekaar toch? 4 jaar en je ben overal vanaf SCHANDALIG geloof dat er niet gerealiseerd word hoe het verder moet met de kindjes !Wens alle nabestaande heel veel sterkte!! Heeft niemand dit kunnen voorkomen?.
Klara (27-8-2011 om 20:10)
Ja hoor, daar gaan we weer, de problemen waren bekend, maar ingrijpen, ho maar, al die bureaucratie is totaal verrot, weer een mensenleven minder, en er zullen er nog meer volgen, de instantie's doen toch niets
J@j (27-8-2011 om 19:52)
Net als in middelburg wist de politie het ook en buren praten tegenwoordig ook niet veel met elkaar hou eens cotakt met elkaar maar zu zitten liever achter de gordijnen tegluren maar aan geven nop