Lid motorclub opgepakt wegens kwekerij

Toegevoegd: 21-05-2014, 16.24 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De politie heeft vandaag een 58-jarige Middelburger aangehouden in zijn woning aan de Meanderhof in Middelburg. In de woning troffen agenten een hennepkwekerij met 74 planten aan. De verdachte is volgens de politie lid van motorclub Satudarah.

Agenten vielen op woensdagmorgen rond 06.00 uur de woning aan de Meanderhof binnen. Ze waren de kwekerij op het spoor gekomen dankzij een anonieme tip. In de woning troffen de dienders 74 planten aan en verschillende benodigdheden voor het telen van hennep.

De planten en materialen zijn in beslaggenomen en worden vernietigd. De bewoner is aangehouden en ingesloten voor verder onderzoek.

biker (22-5-2014 om 21:37)
@Nieuw Grondrecht, wat nou vrijheid van vereniging... Als er één club is, die zich wel beroept op dit grondrecht, maar dit recht als het anderen aangaat, zelf met voeten treedt, is het wel de MC. Als ik bijv. met een groep motorvrienden zelf een motorclub zou willen oprichten, compleet met "colours", waar de bestaande MC's dus géén enkel wettelijk alleenrecht op hebben , komen de gevestigde MC's me wel even "vertellen" dat dat feest dus niet doorgaat. Zeker niet zonder hun toestemming. Beroep ik me hier op óók mijn "vrijheid van vereniging" en zet ik toch door, kom ik gewoon in de problemen. Denk daarbij aan sabotage aan je motor, vernieling van je clubhuis en zelfs tot fysieke bedreiging toe. Wat nou "vrijheid van vereniging".
Jan (22-5-2014 om 19:12)
Leden van MC's zijn helaas vaak mensen die zich bezig houden met criminele activiteiten. Ik zie het vanwege mijn werk maar als te vaak.......
Nieuw Grondrecht : Iedereen is een crimineel (22-5-2014 om 18:56)
Vrijheid van vereniging, staat niet voor niets in art. 1 van de grondwet. Maar velen hier geven liever al hun rechten op, omdat een enkele wietkwekerij zo verschrikkelijk is ? Denk goed na, U bent de volgende als u zelf uw rechten weggooit. gearresteerd en opgesloten wordt zonder proces omdat u lid bent van b.v. een kerk, waar ook een bekeerde crimineel bij zit. Heeft u dan uw zin dat die enkele wietkwekerij van vele duizenden in dit land is opgerold en morgen er 3 voor in de plaats al zijn ? Als jullie echt zo dom zijn, verdienen jullie echt niet beter. Als dat dan de "vrijheid" is die jullie willen, snap ik dat er al snel "outlaw" bikers zijn e.d, want dan is iedereen per definitie een crimineel. U dus ook.
Art 1, vrijheid van verkettering ? (22-5-2014 om 18:45)
Wie is hier eigenlijk de crimineel ? diegene die lid wordt van een club, of diegene die de brandstapel al klaar hebben voor elk willekeurig clublid waar toevallig ook vroeger veroordeelde mensen in zitten, die dus hun straf al lang uitgezeten hebben en dus niet meer vervolgd mogen worden voor waar ze al voor geboet hebben. eens een crimineel altijd een crimineel ? dat geld dan zeker voor diegenen die dat zelf bedenken en zelf dus laster en smaad plegen. die moeten dus nog opgespoord en veroordeeld, en zijn naar eigen zeggen dus voor altijd crimineel. welke club zij zijn lid dan ? dat zijn dus ook allemaal criminelen ? ik zou ze maar eens van het bed laten lichten door het AT en het ROG, het crimineel tuig ! (wie kaatst, kan verwachten)
Rudi (22-5-2014 om 17:08)
Normaal lees ik nooit dat kwekers worden opgepakt en nu omdat ie bij een motorclub schijnt te zitten wel? Zet er dan ook bij waar hij z'n boodschappen doet en welk merk auto z'n voorkeur heeft. Allemaal nutteloze informatie en stemmingmakerij!
Mentor (22-5-2014 om 17:07)
Gewoon verbieden al die wietkwekers . Motorclubs ook , Voetbalverenigingen , Bowling , Fitness met de drugs , Wielrenners met de doping . Formule I met de vervuiling . Lets go Crazy !!