Vuurwapen en munitie in woning Kamperland

Toegevoegd: 29-08-2015, 14.11 uur
Door: Manfred Berrevoets

KAMPERLAND - Vrijdagavond is een 22-jarige inwoner van Kamperland aangehouden voor verboden wapenbezit. In zijn woning is een vuurwapen en munitie gevonden.

Eerder die middag komt bij de meldkamer informatie binnen dat er een man is gezien op de Ruiterplaatweg die een vuurwapen bij zich draagt. Agenten controleren vervolgens de omgeving, maar er wordt op dat moment geen verdachte aangetroffen. Aan de hand van het opgegeven signalement door een getuige komt een uurtje later een verdachte in beeld. Deze is inmiddels in zijn woning gearriveerd.

Een doorzoeking in de woning levert een vuurwapen en 73 stuks munitie op. De man wordt vervolgens voor nader onderzoek en verhoor ingesloten in het politiecellencomplex Torentijd in Middelburg. Na zijn verhoor mocht hij vanmorgen zijn weg weer vervolgen. Van deze zaak is proces-verbaal opgemaakt.

W. Kruit (30-8-2015 om 10:44)
Beste Floris, ook met een jachtgeweer van je overleden opa mag je niet zomaar over straat lopen. Ik wil niet zeggen, dat hij een gevaarlijk persoon is, maar op zijn minst is deze actie nogal onverstandig...
hans (30-8-2015 om 10:19)
Geachte Jan, Zijn politiemensen dan ook angsthazen met een laag zelfbeeld? En zijn ze ook laf als ze hun wapen gebruiken?
floris (29-8-2015 om 18:08)
Beste Jan, Misschien was het wel een jachtgeweer van zijn overleden opa. Trek geen conclusies als je van niets weet. U heeft ook een vleesmes in uw keuken. Maakt dat u een gevaarlijk persoon?
mikel (29-8-2015 om 15:36)
voor jan tja mischien wel maar nu een ander voorbeeld als je in de vs in texas woont ben je gewoon niet gekleed als je geen wapen draagt
Jan (29-8-2015 om 14:22)
Angsthazen en mensen met een laag zelfbeeld dragen wapens om hun ego een boost te geven. Het risico hiervan is dat als je een wapen trekt je tegenstander waarschijnlijk ook meer geweld tegen je zal gebruiken. Bovendien is het trekken van een wapen ontzettend laf. Hier moet naar mijn idee keihard tegen worden opgetreden.