Meisje krijgt bezoek politie na bedreiging via Instagram

Toegevoegd: 07-04-2020, 22.30 uur
De boksbeugel van het meisje werd in beslag genomen.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

MIDDELBURG - De politie heeft dinsdagavond een 12-jarig meisje opgezocht nadat ze via Instagram een bedreiging had geuit.

De tiener had ook een foto van een boksbeugel getoond. Toen de politie het meisje een bezoekje bracht, bleek de boksbeugel inderdaad in haar bezit te zijn. De boksbeugel werd in beslag genomen. Het meisje is gezien haar leeftijd doorverwezen naar Halt.

De politie grijpt het incident aan om aandacht te vragen voor wat jongeren delen en uitvoeren op social media. “Denk na over wat je post, denk na over eventuele gevolgen”, zo zegt de politie, die tevens ouders oproept om hun kinderen af en toe te controleren.

Remco (9-4-2020 om 16:05)
De maatschappij verandert, jongeren worden vroeger volwassen. De puberale streken die ik leverde (en dat waren er wat) staan in schril contrast met wat sommige pubers van nu flikken. En ze mogen zeker niet onder 1 kam worden geschoren, maar als je tot bepaalde daden in staat bent als puber (zoals de twee die meisjes hebben vermoord enkele jaren geleden), dan mag je hier ook naar gestraft worden. Geen kinderrechter, geen verzachtende omstandigheden (over de media-aandacht in dat geval), gewoon volwassenrecht. Ik ben er zeker van dat dat af zal schrikken. Vroeger kreeg je voor een actie als deze harder gestraft, maar in dit geval mist daarvoor de discipline van haar ouders waarschijnlijk ook
Middelburger (9-4-2020 om 08:46)
@TN'r en u bent zich ervan bewust dat u met uw reacties niks meer bent dan de personen die u beschrijf. Heerlijk veilig getypt op uw tablet/smartphone. Ook ik en mijn partner waren jong toen wij ouders werden maar zitten niet heel de dag op een scherm en onze kinderen ook niet. Pubers halen streken uit en zoeken grenzen op. Als je niet weet wat eraan vooraf is gegaan of wat de achtergrond is kan je niet oordelen. En begrijp me niet verkeerd wat dit meisje heeft gedaan kan echt niet! Maar kom op zullen we ons gewoon op onze eigen kinderen richten en ervoor zorgen dat zij niet 10-0 achter starten en deze harde maatschappij. Onderschat niet wat social media doet met de geestelijke gezondheid van onze kroost.
Zeeuw (8-4-2020 om 12:00)
@TN'r ik snap je mening wel, maar je moet niet alle 10ers en 20ers die al een kind hebben over 1 kam scheren. Tuurlijk in sommige gezinnen ontbreekt het aan opvoeding, maar er zijn genoeg jonge ouders die al hun liefde geven aan hun kinderen en niet verwaarlozen of alleen maar op smartphones zitten. Ik ben zelf ook jong vader geworden, en mijn kind heeft een tablet daar geniet hij optimaal van. Op een tablet kan je ook veel leren door puzzels te installeren of sommetjes
TN'r (8-4-2020 om 09:36)
En ouders van nu zijn GEEN verantwoordelijke 40'rs hoor ! Die ouders zijn zelf nog 20'rs man ! Met 15 a 16 jaar zijn ze al zwanger tegenwoordig en ik heb een meid in de wijk wonen die 19 jaar is en al zwanger van de 3e kind ! Er woonde hier een vrouw van 28 die al oma was man !!! Niet zo positief over ouders praten bah, die 20'rs met kinderen zijn zelf totaal Smartphone verslaafd ( die kinderen doen hetzelfde als papa en mama ) dus praten met ouders levert niks op ! Bij de coffeeshop komen pubers met hun ouders samen wiet kopen ! Allochtoonse jongeren blowen helemaal super veel, dat leren ze al van hun vader ( die zelf ook al 10 kinderen heeft bij allerlei meiden ) helaas ! Kinderen worden verpest door hun ouders want daar leren ze het !!!
TN'r (8-4-2020 om 09:23)
Ouders oproepen ??? Die doen er zelf aan mee man ! Al die ouders zitten hele dagen op hun rot smartphone bezig, mijn buurvrouw zit de hele dag met mannen in app groepen (of hoe heet dat) bezig te daten en vieze dingen en haar kinderen zitten op de bank ook met een smartphone bezig.. Je wil niet weten wat jonge meiden allemaal aan filmpjes hebben staan bah.. Ze kijken s'avonds in bed gewoon al die vieze Island Series over vreemdgaan en ellende, dat vinden ze mooi.. jonge meiden zijn veel te jong bezig met al die troep.. De mens is verslaafd aan Smartphone's en de kinderen het ergst.. De wereld weet NIET wat ze doet, al die jeugd is en word geestelijk verpest !!! Ze eindigen allemaal als alleenstaande moeder met 3 kinderen van 7 vaders !
rini de jonge (8-4-2020 om 08:37)
dat meisje zeer hard aanpakken en de ouders ook