Agenten met getrokken wapens praten man uit auto

Toegevoegd: 29-03-2022, 11.43 uur
Agenten met getrokken wapens praten man uit auto
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

TERNEUZEN - De politie heeft maandag aan het einde van de middag in Terneuzen iemand uit een auto gepraat na een melding dat deze rond zou rijden met een vuurwapen in bezit. Dat laatste bleek niet het geval te zijn.

Na de melding over de potentieel vuurwapengevaarlijke verdachte werd deze rond 17.35 uur door de politie aan de kant gezet bij de Alvarezlaan. Vervolgens werd de BenaderingsTechniek Gevaarlijke Verdachten (BTGV) toegepast. Bij deze techniek richten agenten in kogelwerende vesten hun geladen vuurwapens op de verdachte en wordt deze met korte en duidelijke bevelen uit de auto gepraat om vervolgens veilig aangehouden te kunnen worden.

Bij nader onderzoek werd in het voertuig geen vuurwapen aangetroffen. Na controle mocht de persoon zijn weg dan ook gewoon vervolgen. Hij werd niet aangehouden.

Belg (2-4-2022 om 17:22)
Het is niet omdat je in het verleden voor kleine dingetjes zoals een overval of wapenhandel hebt geboet dat je elke keer opnieuw moet worden tegengehouden. We begaan allemaal wel jeugdzondes he zeg.
optimist (29-3-2022 om 19:41)
Of....om dan maar elke mogelijke reden te noemen....misschien had bewuste persoon een "verleden" op dat gebied.
jdb (29-3-2022 om 15:31)
Dat zou best kunnen. Dan is het inderdaad een rotstreek. Maar het kan ook verkeerd gezien zijn door de (bezorgde) melder.
JAN (29-3-2022 om 14:04)
Johan, je hebt helemaal gelijk! de persoon zal waarschijnlijk niet lekker geslapen hebben; en de politie zal weer lekker geschreeuwd hebben: laat je handen zien - uit de auto - op je knieen enz... ben ook benieuwd of er nog excuses gemaakt zijn, maar denk het niet.
een inwoner (29-3-2022 om 13:58)
was in rooseveltlaan. Maar was heel heftig om te zien .
Johan (29-3-2022 om 12:44)
De persoon die uit de auto werd "gepraat" zal zich ook wel hebben afgevraagd wat hem (of haar) overkwam. Was dit het gevolg van een zogenaamde "naaistreek" ofzo? Zo kun je het doen van een valse melding dat iemand een vuurwapen heeft toch wel noemen vind ik.