Dodelijk ongeluk onder invloed

Toegevoegd: 12-09-2010, 22.14 uur
De auto belandde door het ongeluk in de bosjes.
© Foto: Lourens Riemens
SINT MAARTENSDIJK - Een 66-jarige vrouw uit de gemeente Tholen is zondag overleden na een aanrijding op de Gorishoeksedijk in Sint Maartensdijk.

De vrouw fietste rond 15.00 uur op de weg toen ze frontaal werd geraakt door de auto, bestuurd door een 24-jarige man uit de gemeente Tholen. De man bleek 1,8 keer teveel te hebben gedronken.

In eerste instantie leken de verwondingen van de vrouw ernstig, maar niet levensbedreigend. Later is zij in het ziekenhuis toch aan haar verwondingen overleden, zo heeft de politie vanavond laten weten.

De 24-jarige man is aangehouden.

Tom (13-9-2010 om 19:42)
Dan heb je dus gewoon iemand dood gereden! Wat een ... ! Door met te veel drank op gaan rijden en waarschijnlijk ook niet al te zachtjes gereden, aan de positie van de auto en de resten van de fiets te zien. Nabestaanden wens ik veel sterkte. De bestuurder wens ik een hoge straf.
Roeland (13-9-2010 om 18:44)
Teveel alcohol hoeft niet eens de oorzaak te zijn. Wellicht had de bestuurder sowieso al een gevaarlijke, onverantwoorde rijstijl en dat een ongeluk als dit slechts een kwestie van tijd was. De paar biertjes die meneer gedronken heeft kan die rijstijl nog ff extra opgefokt hebben. Triest en heel erg
D. (13-9-2010 om 18:42)
@ Leo Ik denk dat veel slachtoffers in een revalidatiecentrum nou niet echt veel behoefte hebben aan doodrijders om zich heen. @ Goesenaar Verder zouden alcoholongelukken in het verkeer best eens een keer tegen het licht gehouden mogen worden. Het is niet zozeer het drinken op zich, echter de sociale verantwoordelijkheid, die deze mensen maakt tot rijdende drinkers. Van strenger straffen (tenzij bij het eerste vergrijp levenslang) zijn nog nooit minder ongelukken gekomen.
Piet (13-9-2010 om 18:15)
Veel sterkte aan de nabestaanden en aan de familie van de dader.de moordenaar zelf opsluiten en de sleutel weggooien; hoe zal hij zijn eventuele kinderen later uitleggen dat hij een moordenaar is , ik zou niet graag in zijn schoenen staan.
C (13-9-2010 om 17:56)
Nou sorry hoor, maar 4 biertjes. Ook al is het maar 1 biertje. Alcohol en rijden gaat niet samen. Een onschuldig persoon is door die paar biertjes niet meer in leven. Het zal maar familie zijn van je. Veel sterkte voor de nabestaanden van deze mevrouw. Laat dit een les zijn voor velen.
C (13-9-2010 om 17:33)
Valt nog mee??? .Ieder glas dat je nuttigd is er een te veel als je nog moet rijden.Opsluiten en nooit meer zijn rijbewijs terug geven.Nabestaanden gecondoleerd