Meisje biedt excuses aan voor vechtpartij

Toegevoegd: 28-01-2014, 19.49 uur

HULST - Het 15-jarige meisje uit Hulst dat vandaag werd opgepakt nadat ze gisteren een ander meisje had mishandeld heeft publiekelijk haar excuses aangeboden. Een videoboodschap waarin ze haar excuses overbrengt staat op de website Geenstijl.nl. Deze site bracht eerder ook al een filmpje met beelden van de mishandeling.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van het Reynaert College. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van de 15-jarige diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk. De verdachte meldde zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig op het politiebureau in Hulst. Ze werd aangehouden en is vandaag verhoord. Volgens de politie werd dinsdagmiddag besloten dat het meisje langer voor politie en justitie beschikbaar moest blijven.

De beide meisjes zijn leerling op het Reynaert College in Hulst. In een reactie noemt de school de vechtpartij een "ernstig incident". Op de website van de school schrijft Piet de Witte (voorzitter Stichting Katholiek Voortgezet Onderwijs Hulst) dat de schoolorganisatie ontsteld is over het geweld dat is gebruikt. "We beschouwen dit uiteraard als onacceptabel". De Witte geeft aan intern maatregelen te gaan nemen.

De Witte: "In de eerste plaats richten wij onze aandacht op slachtoffer en dader, maar zullen daarnaast zeker ook stappen ondernemen richting verschillende omstanders die naar onze mening een actieve bijdrage hebben geleverd aan de vechtpartij. De officier van justitie heeft kenbaar gemaakt het incident ernstig op te nemen en daardoor zal de politie in nauwe samenwerking met ons nadrukkelijk betrokken blijven bij het geheel."

"Hoewel wij geschokt zijn door het gebeuren, zijn wij anderzijds gesterkt door het feit dat veel ouders, leerlingen en buitenstaanders kenbaar maken dat het gebeuren ook hen met afschuw vervult. Intern zullen wij via de mentoren en docenten dit onderwerp nader aan bod laten komen in gesprekken met onze leerlingen."

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder liet eerder vandaag al in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. De gemeente gaf toen al aan dat het slachtoffer de nodige begeleiding kreeg.

Zie ook:
- Filmpje mishandeling Hulst op internet (28-01-2014)

MMG (28-1-2014 om 23:07)
Met modder gooien kan iedereen. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
zeeuws (28-1-2014 om 23:00)
Excuses maken via een filmpje... Dat moet je persoonlijk tegen je slachtoffer zeggen, laffe ***. Ongelooflijk, denkt ze dat alles met haar mobieltje op te lossen is. En dan is er nog die grote groep losers die erbij waren en niks deden, met als grootste sukkels degenen die het zitten te filmen en het online zetten.
Bianca (28-1-2014 om 22:47)
Zo zielig voor dat meisje wat zo geschopt en vernederd word door zo'n grote groep jongeren. Lol dat ze hebben terwijl het meisje hulpeloos op de grond ligt en gelukkig nog door 1 meisje overeind word geholpen. Hopelijk schamen jullie nu de ogen uit jullie kop, stelletje lafaards! Ik hoop voor het meisje dat ze snel weer opknapt en verder kan gaan met een onbezorgde jeugd met de steun van haar ouders en vrienden!
Marjoke Klaver (28-1-2014 om 22:24)
Het is toch niet te hopen dat ze door excuses te maken er verder zo mee weg kan komen. Enne filmpje of niet... het is té idioot voor woorden dat men zich zo gedraagt. Ik vind een straf die goede indruk maakt echt wel op zijn plaats. Laat ze maar eens een behoorlijk aantal dagen gaan werken bij mensen die hersenletsel hebben.... Dan hoop ik dat DAT indruk maakt.Als dat mijn dochter geweest was he......dan had ze een enorm pak op d'r sodemieter gehad. Achterlijke idioot !!!
Zelf meegemaakt (28-1-2014 om 22:13)
Dit aso kind mogen ze van mij net zo hard terug pakken. Nu met een zielig excuus filmpje komen. Rot toch op. Misselijkmakend zijn deze tieners. Heb zelf op die leeftijd ook zoiets dergelijks meegemaakt en dit blijft ondanks dat je er niks aan over hebt gehouden, de rest van je leven bij je. Voor het slachtoffer, enorm veel sterkte met het verwerken van dit alles. Heus jij bent de enige die hier sterker uitkomt. Spreek uit ervaring. Dit meisje gaat nooit iets worden in haar leven als alleen ellendeling. Haal er maar een fikse schadeclaim uit en laat je hierin bijstaan door slachtofferhulp.
zeeuw (28-1-2014 om 22:07)
dat soort dingen gebeuren daar al meer dan 20 jaar rond die school, werd nooit wat aan gedaan, doofpot-werk, want het zou de school wel eens kunnen schaden, nu kan de school niet anders dan te reageren, omdat het simpelweg op social media werd geplaatst....bewuste meisje verdient straf, maar de directie van die school mag ook wel eens onder toezicht gesteld worden !