Woning raadslid bekogeld met eieren en vuurwerk

Toegevoegd: 22-01-2016, 09.52 uur
Door: Rolf de Feijter

YERSEKE - Een woning aan de Magnolialaan is donderdagavond besmeurd met eieren. Ook was er vuurwerk afgestoken. De bewoner is lid van de gemeenteraad van Reimerswaal. Hij vermoedt dat de actie te maken heeft met zijn motie over de mogelijke tijdelijke kleinschalige opvang van vluchtelingen in het voormalige bejaardenhuis ‘Vredelust’ in Yerseke. Zijn vrouw verzamelt hiervoor handtekeningen.

De politie kreeg om 22.30 uur een melding dat op de Magnoliaan in Yerseke met zwaar vuurwerk en eieren tegen een huis gegooid was .Ter plaatse vertelde de bewoner dat hij in de brievenbus een kladje had gevonden waarin staat “Yerseke zegt nee tegen AZC, deze keer zijn het nog eieren, stop met handtekeningen actie".

Burgemeester Jan Huisman van de gemeente Reimerswaal is geschrokken van het incident. Hij zegt daarover: “Het is volstrekt onacceptabel dat er bij het huis van ChristenUnie-raadslid Andries Jumelet en zijn echtgenote vuurwerk is afgestoken en dat het besmeurd is met eieren. Het kan niet zo zijn dat door vandalisme de mond van een gekozen raadslid wordt gesnoerd. Ik roep getuigen op om de politie te informeren zodat we de dader(s) kunnen opsporen'', aldus Huisman.

Ook de politie neemt de zaak hoog op en stelt een uitgebreid (buurt) onderzoek in. Getuigen van het incident kunnen contact opnemen via 0900-8844 of met Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

Onbegrip (22-1-2016 om 12:05)
Als je (voormalig) rusthuis nu Vredelust heet, dan ga je daar toch niet van die strijdlustige mensen onder brengen. Al die mensen uit regio Noord Afrika - Arabie hebben al laten zien, dat niemand met elkaar op kan schieten. Ze vermoorden elkaar om het geloof. Nou, dan moet je zeker zulke mensen niet onderbrengen in Vredelust. Geef ze dan onderdak in een arena o.i.d. Dom van raadslid om huis en haard op het spel te zetten voor zo'n onbegrijpelijke actie.
sander (22-1-2016 om 12:00)
De Nederlandse regering VVD en PVDA , gedoogsteun partijen hebben de gewone burgers laten vallen als een baksteen . De mensen die een pensioen , bejaarden , werkloze , burgers met een WW of bijstand uitkering krijgen steeds minder geld en lijden grote armoede . NL moet direct stoppen met het vertroetelen van alle illegalen asielzoekers en deze mensen op staande voet terug sturen naar hun eigen land anders gaat het flink mis . Deze mensen hebben totaal geen respect voor onze vrouwen en dochters wie gaat hun beschermen als ze worden lastig gevallen , aangerand of verkracht ??? . wij Nederlanders mogen ook niet protesteren tegen nieuwe opvang lokacties AZC want dat wordt door deze dictatuur met harden hand de kop ingeslagen .
W. Kruit (22-1-2016 om 11:37)
Ik dacht dat we in een democratie leefden, waar verschillende meningen worden opgelost door middel van debat. Bovendien heeft elke Nederlander, ook een raadslid van de Christen Unie het recht over elk onderwerp zijn/haar mening naar buiten te brengen. Sterker nog, dat raadslid is verkozen om dat te doen! Ben je het niet met dat raadslid eens, dan staat het iedereen vrij om niet meer op hem/haar te stemmen bij de volgende verkiezingen. Het is buiten alle proporties om het huis van een raadslid en diens familie met vuurwerk en eieren te bekogelen, met de belofte van erger, als dat raadslid er een andere mening op na houdt!
Deb., (22-1-2016 om 11:18)
Of deze actie netjes is of niet laat ik even in het midden. Maar waarom hebben we het nu ineens over een gekozen raadslid. Omdat hij onschendbaar is...ja, dat zal best. Maar als men de democratie zo hoog in het vaandel heeft staan, mag ook wel eens rekening gehouden worden met wat er onder bevolking leeft. En daar schort het aan in de gemeenteraden, de provincies, en ook bij de Nederlandse regering. En als daar totaal aan voorbij wordt gegaan, ben ik bang dat dit soort dingen gaan gebeuren. Niet goed, het zal zijn. maar lak hebben aan de opinie is ook niet goed.
Bumper: (22-1-2016 om 11:09)
de regering speelt struisvogeltje, die gelukzoekers gewoon het land uit zo simpel is het. gezinnen met kinderen dat is van een heel andere orde, maar tuig wat te lui is om te werken en denkt hier zijn geluk te kunnen vinden met praktijken die niet door de beugel kunnen , weg met die gasten. en als er dan vluchtelingen in dat bejaardenhuis kunnen, dan kunnen er ook mensen in van ons eigen volk. maar we moeten het weer hebben van die geitenwollen sokken club, nou ik denk het niet. als ze in Den haag niet willen luisteren waarom het volk dan wel. Bumper;
Marc (22-1-2016 om 11:06)
Mensen hoeven in Nederland niet dakloos te zijn, daar kies je zelf voor. Nergens ter wereld is het sociale vangnet zo groot als hier in NL, zelfs als je schulden torenhoog zijn opgelopen door pure stommiteit dan kun je nog ergens aankloppen. Mensen die door oorlog van huis en haard zijn verdreven hebben een dergelijk vangnet niet, maar helaas houd medemenselijkheid tegenwoordig op bij de grens als het aan een bepaalde groep 'bezorgde burgers' ligt (lees: xenofobe onbenullen).