1 file van totaal 4 km

Twee doden bij ongeluk auto-fiets Goes

Toegevoegd: 28-10-2018, 08.06 uur - Update: 28-10-2018, 14.14 uur

GOES - Op de Van de Spiegelstraat zijn vannacht twee personen om het leven gekomen die op een fiets reden en werden geschept door een personenauto. De auto reed na de botsing een flink stuk door. De bestuurder is aangehouden.

Het ongeluk gebeurde rond 04.20 uur bij de oversteekplaats op de kruising met de Voorstad en de Kloetingseweg. De auto kwam vanuit de richting van het station en reed richting Kloetinge. Bij de oversteekplaats reed de zwarte Peugeot 206 twee personen aan die op een fiets de weg overstaken.

De slachtoffers belandden veertig meter van de oversteekplaats op het wegdek. Er werden nog ambulanceteams en een traumahelikopter opgeroepen maar de hulp mocht niet meer baten. De beide slachtoffers overleden ter plekke aan hun zware verwondingen. Op dit moment weet de politie nog niets over de slachtoffers, behalve dat het om een man en een vrouw gaat.

Doorgereden
Na het ongeluk is de automobilist met zijn zwaar beschadigde voertuig nog zo’n 450 meter verder gereden om uiteindelijk te stoppen op de Patijnweg, vlakbij de nieuwe rotonde op het Kazerneplein. De bestuurder, een 19-jarige man uit Kloetinge, kon worden aangehouden. Hij is overgebracht naar een politiebureau en zal worden gehoord over de aanrijding.

(tekst gaat verder onder advertentie)

Hoe het dramatische ongeval heeft kunnen gebeuren, is nog niet duidelijk. De afdeling Verkeers Ongevallenanalyse (VOA) van de politie heeft ter plaatse sporenonderzoek gedaan. De kruising waar het ongeluk plaatsvond werd volledig afgezet. De Van de Spiegelstraat was dicht tussen de kruising met de Zonnebloemstraat en de genoemde rotonde.

Getuigen
Meteen na het ongeval hebben zich getuigen gemeld bij de politie. Ook van hen wordt een verklaring afgenomen. Volgens de politie zijn de getuigen erg geschrokken van de aanrijding. "Voor hun is slachtofferhulp opgeroepen. Mocht u getuige zijn geweest van het ongeval, dan wordt u verzocht zich te melden bij de politie.

Bij de bewuste oversteekplaats gebeurde al eerder eens een fataal ongeluk. In de late avond van zondag 15 september 2008 overleed een 81-jarige fietser nadat hij werd aangereden door een personenauto.

Hoort erbij (30-10-2018 om 19:10)
Het hoort erbij, met drank op achter het stuur, agressie, kleven etc. Er is altijd een excuus, reed te langzaam. Steekt zo met de fiets over. Etc deze mentaliteit Las vanochtend dat politie de man al in het vizier had en volgde echter er lijkt geen sprake te zijn van buitensporig hard rijden anders was die toch wel aan de kant gezet lijkt mij
Donnie Trump (30-10-2018 om 09:30)
Verschrikkelijk van die 2 levens, maar om er nu nog 1 kapot te maken. Laat die jongen gewoon vrij, hij heeft er vast spijt van.
wil (29-10-2018 om 16:43)
Triest allemaal Jonge levens gesmoord ,door VEEL TE HARD rijden (enorme schade aan auto ,schade ruit en dak en de motorkap eraf ,fiets misvormd en slachtoffers 40 mtr weggekegeld) en DAN OOK nog doorrijden na ongeval >400 mtr notabene bij de al uitgeklapte airbag. Hoe dronken moet je dan zijn. Hopelijk heeft er een snelheidsmeting plaatsgevonden . Op deze kruising moet in de toekomst een zeer scherp afgestelde flitspaal worden geplaatst met dan extreem hoge boetes.
Just say no (29-10-2018 om 16:43)
Nee, @ rien, mensen met een joint op rijden niet als door het dolle heen. Eerder dat die zitten te suffen en niet echt opletten, wat ook levensgevaarlijk is, maar zeker niet met een totaal asociale onbeschofte zwakzinnig onwerkelijke snelheid. De dader zal naast de drank wel meer gebruikt hebben denk ik zelf maar ik lees niets over het bananenpoeder. Maar een interessante discussie, drank vs wiet in het verkeer (beide he-le-maal Fout) en de scheve verhoudingen in de strafmaat. gedoogde soft-drug vs legale harddrugs en de effecten en statistieken erbij. Leg het eens voor bij de 2e kamer.
Tanita (29-10-2018 om 15:41)
Wat een hartverscheurend ongeluk …. heel veel sterkte en compassie wens ik alle mensen die hierbij betrokken zijn. Hopelijk kunnen zij genoeg voor elkaar betekenen om deze moeilijke tijd door te kunnen gaan ….
slabbekoorn (29-10-2018 om 12:14)
in en in triest, wat een hufter om dronken achter het stuur 2 jonge mensen te vermoorden, ik hoop dat hij de rest van zijn leven de cel in gaat. Dit soort tuig hoort niet achter het stuur maar voor altijd opgesloten te worden.