Automobilist die fietsers doodreed langer vast

Toegevoegd: 13-11-2018, 21.15 uur - Update: 14-11-2018, 14.10 uur
Bloemen op de plaats van het ongeval.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

GOES - De 19-jarige man uit Kloetinge die eind oktober in Goes twee fietsers doodreed moet nog eens drie maanden langer vastzitten. Dat is dinsdag bepaald door de Rechter-Commissaris.

In de nacht van zaterdag 27 op zondag 28 oktober reed de automobilist rond 04.15 uur op de Van de Spiegelstraat in Goes de 33-jarige Alice Dessi uit Goes en haar 30-jarige Macedonische vriend Miki Trpkovski aan die daar samen op één fiets reden. De beide slachtoffers overleden ter plekke.

De automobilist reed na de botsing nog zo'n 450 meter door. Hij stopte zijn zwaarbeschadigde Peugeot 206 bij de rotonde op het Kazerneplein en kon hij door de agenten worden aangehouden. Een ademanalyse op het politiebureau wees vervolgens uit dat de man (als beginnend bestuurder) vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol had gedronken.

De man, die zijn rijbewijs nog maar een jaar in het bezit had, bleek al eens eerder in de fout te zijn gegaan in het verkeer en daarom werd zijn voorarrest eerder al eens met twee weken verlengd. Het Openbaar Ministerie (OM) liet enkele dagen na het ongeluk weten dat de man een strafrechtelijk verleden in het verkeer had en dat er sprake was van recidivegevaar.

Jan (15-11-2018 om 19:33)
Ook al hadden de fietsers te veel gedronken. Dan kan die auto nooit zo beschadigd zijn. Als ik een fietser op een 50 weg tegen zou komen zou de gene nog leven en hier heeft iemand pas na een halve kilometer gedacht laat ik eens remmen.
J.s (14-11-2018 om 19:05)
Zijn straf zal ongetwijfeld gegeven worden. Ik vraag me wel het volgende af. Gezien het tijd stip zullen de slachtoffers terug gekomen zijn van een avond stappen. Een van hen was ook bestuurder (fietser) hadden zij geen alcohol op? Zij hadden officieel geen voorrang op de kruising. (Los van het fijt dat de automobilist gedaan heeft)
Bumper: (14-11-2018 om 10:12)
die moet helemaal niet vrij komen voorlopig, ik hoop dat het hem zeer slecht vergaat.en dat zijn dagen lang zijn de nachten koud en slapeloos dat is wat ik die zuiplap gun. Bumper:
Tim de Jonge (14-11-2018 om 08:48)
Vasthouden die jongeman.
Pipo (14-11-2018 om 06:51)
Heel goed. Lekker laten zitten daar,beter voor iedereen!!
Jan de filatroop (13-11-2018 om 22:56)
De rechtbank heeft hiervoor een uiterst gegronde reden voor om deze drankrijder 90 dagen langer in hechtenis te houden!wat mij betreft mag er een nulletje bij komen(900)dagen