Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
Geen files
-->

Auto met meetboot geschaard A58 Oost-Souburg

Toegevoegd: 21-05-2024, 10.22 uur
Door: Roland de Jong

OOST-SOUBURG - Op de A58 bij Oost-Souburg is bij een ongeval een meetboot van een trailer gevallen. De snelweg is vanwege het ongeval tijdelijk afgesloten.


Een bedrijfsauto reed richting Bergen op Zoom toen het rond 09.30 uur misging in de buurt van het viaduct bij de Ritthemsestraat. Door onbekende oorzaak schaarde de trailer en belandde de zeven meter lange boot, die is uitgerust voor het uitvoeren van stromingsmetingen op binnenwateren, op het wegdek.

Bij het ongeluk raakte gelukkig niemand gewond. Bergingsbedrijf Kuzee is ter plaatse. Vanwege het ongeluk is de snelweg ter plekke afgesloten maar verkeer kan passeren via de af- en oprit en heeft zodoende geen grote hinder van het incident. De politie gaat de combinatie wegen om te kijken of de auto de trailer nog wel mocht trekken. Komende nacht zal de vangrail worden vervangen.
 

-->

Foto's

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Ton (22-5-2024 om 10:38)
Yep, waar staat er in dit artikel ergens iets over een mobile kraan ? Maar als je bedoel dat die dingen ook zwaar zijn heb je gelijk maar die die zijn er wel op gebouwd en hebben ook ontheffing om op de openbare weg te rijden. Maar heeft dus totaal niks met dit bootje te maken.
Yep (21-5-2024 om 19:38)
@peter, dus elke mobiele kraan is een gevaar op de weg ??? veel met irritante flitslichten....
De hoge hoed (21-5-2024 om 17:08)
@Peter, ik ben vandaag langs het punt gereden waar het is gebeurd. Het was bij de flauwe bocht naar links waar de weg nog licht omhoog loopt. Dus het is precies wat je zegt,, een te zware aanhanger en dan leunt de combinatie natuurlijk heuvel op nog meer achterover en dan is de druk op de achterbanden van de truck een stuk minder waardoor deze zo in een slip kan raken. Aan de sporen te zien is het zaakje ineens met een scherpe bocht linksaf de vangrail ingeschoven. Eigenlijk wel vreemd gezien het een bedrijf is die dit vaker gedaan moet hebben. Ik vraag me dan ook af of hier dan boetes op staan voor het rijden met een te zware aanhanger? Vreemde situatie.
Peter provoost (21-5-2024 om 16:11)
Het is toch niet de gouden draak die onderweg was naar Nieuwland?
Ton (21-5-2024 om 15:48)
Peter, maar dan hoor je het in Nederland wel af te dekken, Als ik met ADR rijd hoor ik de gevarenborden te voeren, als ik geen gevaarlijke stoffen vervoer moeten ze niet zichtbaar anders krijg ik een prent. Oranje zwaailicht mag ook niet branden als er geen gevaar is.
Peter (21-5-2024 om 13:39)
@Ton, in landen als België mag je gewoon 120 en in Frankrijk zelfs 130 rijden. Dus dat bordje 100km/h dat is gemonteerd omdat de aanhanger door de fabrikant gehomologeerd is tot 100km. En zo staat er n.a.w. op het kenteken van de RDW 100km/h. In Nederland is alles over gereguleerd. Wat we regelmatig meemaken is dat het RDW, maar even eigenhandig kentekenbewijzen gaat aanpassen. In Frankrijk of België mag je dan ineens niet harder dan op het kentekenbewijs. Dan bepalen deze ambtenaren dat je daar zelfs leeg ook geen 120 mag rijden. Terwijl je gerust leeg 120 of 130 kan rijden. Daar gaan ze even uit van het gezonde verstand en inzicht. Die 100 is dus de constructiesnelheid. Dus ja je mist iets.
Cookie-instellingen beheren