Goesenaar overleed bij arrestatie

Toegevoegd: 20-08-2016, 23.35 uur

GOES - Het onderzoek naar het overlijden van een man in de Berkenstraat in Goes heeft nog tot na half elf 's avonds geduurd. Het slachtoffer, een 30-jarige man uit Goes, is inmiddels opgehaald door een uitvaartverzorger.

Inmiddels zijn ook meer details bekend over wat er vanmiddag precies is gebeurd. Volgens de politie kwam rond 16.10 uur een melding binnen dat een verwarde man al schreeuwend door de Berkenstraat rende. Agenten gingen ter plekke maar konden geen contact met hem krijgen.

"Er werd pepperspray gebruikt om hem onder controle te krijgen. De man verloor vervolgens het bewustzijn en kwam te overlijden. Agenten hebben nog geprobeerd de man te reanimeren maar dit mocht niet meer baten", aldus de politie in een verklaring.

De politie zette de straat af en startte een onderzoek. Omdat hiervoor collega's uit andere regio's ter plekke moesten komen duurde het uren voordat er daadwerkelijk gestart kon worden met het onderzoek. Even na 23.30 uur kon het onderzoek ter plekke worden afgerond. Hierna kon ook de straat weer worden vrijgegeven.

Cerebrus (22-8-2016 om 17:56)
Deze meneer was duidelijk helemaal losgeslagen en van de wereld. Niet in de hand te houden door 1 persoon. De aanpak van de politie is volledig juist. Dat hij is overleden is waarschijnlijk te wijten aan hartslagproblemen door drugsgebruik, gekoppeld met overactiviteit en stress. Al met al gewoon z'n eigen schuld.
Janick (22-8-2016 om 17:14)
Nooit geloven wat de politie zelf naar buiten brengt. Ze brengen alle verhalen anders naar buiten. Al vaak meegemaakt, en ook hier op hvzeeland. Ben benieuwd wat de precieze oorzaak van dit geval is geweest.
Franky (22-8-2016 om 17:13)
De Rijksrecherche zal hier zeker onderzoek naar doen, mogelijk dat dan de waarheid boven water komt. Pepperspray is puur en alleen weerloosmakend, agenten in opleiding worden zelf ook bespoten met pepperspray om te ervaren wat het inhoud. Het geeft een ontzettend brandend gevoel en velen raken ook tijdelijk verblind. Dit omdat je je oogleden niet open kan doen of durft te doen. Pepperspray mag al vrij snel gebruikt worden, bij vluchtende verdachten, geweld, weerspannigheid etc. Stel dat het slachtoffer een vaag goedje (drugs) gebruikt heeft, kan het zomaar eens zijn dat de lichaamstemperatuur van het slachtoffer zodanig is gestegen dat hij daaraan bezweken is, het blijft gissen. Verder zijn er alleen verliezers.
Mike de Boer (22-8-2016 om 16:35)
Wat een onzinnige reacties weer. Van flakka tot extreem politiegeweld, terwijl men van toeten noch blazen weet. Dit is een uiterst trieste situatie voor alle betrokkenen en niemand wordt hier beter van. Misschien moeten we met zijn allen eens in oplossingen gaan denken in plaats van in problemen!
Verrassing (22-8-2016 om 10:09)
Ik raad iedereen aan om op youtube filmpjes te bekijken van het middel Flakka. Ik zeg niet dat dat hier het geval was, maar wie weet! Ik maak me grote zorgen over onze jongeren die klakkeloos rotzooi gebruiken voor de fun. Een hele generatie gaat kapot aan die rotzooi. En dat commentaar op de politie! We weten het allemaal zo goed he! We moeten criminelen en gekken aaien, dan gaat het wel over en komen ze weer tot zichzelf. Wordt wakker, stelletje zeikerds, als er geen politie was, was het een grote chaos. Je overlijd niet aan pepperspray hoor! Wat hadden ze hier anders moeten doen? Aai over de bol? Lief praten? Is dat wat we willen? Iedereen "pamperen"? Wordt wakker!
C. Verschuren (22-8-2016 om 08:39)
hij is niet echt gered Nina