Filmpje mishandeling Hulst op internet

Toegevoegd: 28-01-2014, 11.19 uur - Update: 28-01-2014, 11.39 uur

HULST - Op internet is maandag een filmpje verschenen van de mishandeling van een leerling van het Reynaert College in Hulst. Er is inmiddels een verdachte opgepakt.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van de school van het meisje. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van een medeleerlinge diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk.

Het incident is door diverse jongeren gefilmd en via de social media verspreid. De video is ook geplaatst op de website Geenstijl.nl. Het slachtoffer heeft maandagavond bij de politie aangifte gedaan. De verdachte, een 15-jarig meisje uit Hulst, heeft zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig gemeld op het politiebureau in Hulst. Ze is aangehouden en wordt vandaag verhoord.

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder laat in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. Hij betreurt in grote mate dat het incident in de gemeente Hulst is voorgevallen. Mulder is in overleg met de directie van het Reynaertcollege.

"Beiden zijn van mening dat dit soort gedrag niet kan worden geaccepteerd. Daarnaast wordt gesproken over hoe herhaling in de toekomst te voorkomen. Het slachtoffer krijgt de nodige begeleiding", aldus een woordvoerder van de gemeente.

De politie roept op de video niet verder te verspreiden.

t is wat (6-2-2014 om 16:33)
..."hij betreurt in grote mate dat dit incident in de gemeente Hulst is voorgevallen"... Wat een rare zin! Liever in Amsterdam, dat is ver van mijn bed?? Ik vind dat eea goed wordt op/aan-gepakt.. Het is natuurlijk niet normaal dat zo'n jong meisje een ander in elkaar ramt.. Daar zit een heleboel achter.. Goed dat het meisje gestraft wordt, maar ook verder begeleid, tenminste, dat maak ik op uit de verdere berichtgeving. Het slachtoffer en haar familie wil ik sterkte wensen en beterschap!
Jorrinde (31-1-2014 om 17:15)
Het is een schande dat dat meisje is mishandeld!
mieke (30-1-2014 om 05:33)
ik hoop dat de ouders van de dader hulp gaan zoeken want zo,n gestoorde tiener gaat het gezin ook terroriseren!
Bertus (29-1-2014 om 18:22)
@ondernemer, zo komt er resultaat, als de negativiteit maar eens onder ogen komt! De andere kant dus van de zogenaamde perfectie op een school. We weten allemaal dat er veel fout gaat onder scholieren voor en na schooltijd. Niet alleen onderling, het O>V. geeft er geen veilig gevoel, de fiets paden onveilig en als je iets zegt? Heb je een paar of tientallen tegen je.Ja ik heb ook eens iets gezegd, luidruchtige, stoeiende jeugd in de bus die op andere passagiers vielen, moet zeggen het helpt de meeste mensen houden, begrijpelijk hun mond. Sommige jongeren is buiten het zicht van pa en ma gewoon tuig! Heb ook kids, niet altijd voorbeeldig, maar af en toe gewoon straffen kan geen kwaad, dan zijn ze maar een paar dagen humeurig zonder internet.
hipocriet / voorbeeld doet volgen (29-1-2014 om 11:46)
Weet je wat ik hypocriet vindt ? dan men nu ineens doet alsof dit geen dagelijkse kost is ergens op vele scholen in dit land. maar nu er een filmpje van is... oei oei en schande schande ! ik denk dat juist dat hypocriete gedrag de jeugd het idee geeft dat koppentrappen eigenlijk wel kan en normaal is omdat het dagelijks voorkomt, als het maar niet gefilmd wordt en tot schande leidt van die school. want dan ! .. DAT is de les die de regelgevers en opvoedkundigen de jeugd leren. achterbaks en hypocriet zijn....net als hunzelf.
ben (29-1-2014 om 08:53)
dit soort praktijken is daar een normale zaak , we hebben het een aantal jaar geleden zelf meegemaakt met een kind wat serieus gepest na een gesprek met de leiding was hun mening dat we onze dochter maar thuis moesten houden omdat hun er niets aan konden doen terwijl het toch op school en onder schooltijd gebeurde , ongelooflijk dus dat is de visie van die klote school het slachtoffer onderwijs onthouden en de dader(s) wel onderwijs geven , ergens is het goed dat dit openbaar gemaakt is nu moeten ze wel iets doen maar ik weet zeker dat anders dit geval ook in de doofpot ging zoals al die andere gevallen van nutteloos en zinloos geweld